Якими мають бути діджитал-комунікації для бізнесу

Автор статті: Катерина Алімова

Дата публікації: 28 Лютого 2020

Часи, коли власники бізнесу масово зверталися до агенцій з проханням “Нам потрібен сайт”, минули ще десять років тому. Сьогодні ж все частіше говорять про діджитал — широке, комплексне та вже невід’ємне від сучасного бізнесу поняття.

photo-1460925895917-afdab827c52f

Головна причина, чому без діджитал-комунікацій не обійтись, — цільова аудиторія. За останніми даними Інтернет-асоціації України, 71% українців користуються інтернетом регулярно, причому 66% з них активно використовують мобільні пристрої. Найперше, що робить більшість людей, почувши незнайоме слово — це може бути назва компанії чи бренду — гуглить. Далі можна (і треба) зайти на сайт — візитівку компанії, подивитися соцмережі та почитати відгуки.

Крім того, за підрахунками Gfk кожен третій українець, що користується інтернетом, здійснює покупки онлайн. Навіть якщо ваш товар/послугу не можна замовити на сайті, вам все одно необхідний діджитал. Адже цільова аудиторія — не тільки ваші споживачі, але й наявні та потенційні партнери, інвестори, працівники, представники влади та медіа. В епоху, коли інформація поширюється зі швидкістю світла і кожен має до неї доступ, важливо постійно відстежувати та контролювати те, як ви виглядаєте в онлайн-середовищі.

Однак діджитал — не лише про інтернет. І не стільки про інтернет, скільки про комплексність та цілеспрямованість різних інструментів. А в сучасному діджиталізованому світі їх багато. Повнопрофільні агенції можуть запропонувати вам використати інтерактивні панелі чи VR-окуляри, якщо це доцільно. Важливо, що кожен інструмент має працювати саме для досягнення стратегічної цілі. І жоден із них не працюватиме окремо так ефективно, як у комплексі з іншими інструментами.

Це не означає, що вам потрібно використати всі можливі шляхи для зв’язку з цільовою аудиторією і сподіватися, що якийсь із них спрацює краще. В основі успішної комунікації — аналіз та розуміння всіх чинників, що впливають на поведінку споживача. Якісно проведена аналітична робота і знання трендів допоможуть фахівцю обрати правильні інструменти. Вибірковість, але комплексність обраних шляхів просування — ознака професійності спеціаліста з комунікацій. 

Наприклад, у вашого ресторану багато підписників в Instagram. Смачна кухня, інстаграмний інтер’єр, дружні пости — це чудово. Проте ви можете втрачати прибуток на людях, які шукають в Гугл Картах, де пообідати в незнайомому місці. Саме тут у нагоді може стати реклама в Картах. Але нічого не знаючи про ваш заклад раніше, потенційний клієнт прокладе до нього маршрут із меншою вірогідністю. 

photo-1548345680-f5475ea5df84

Ще одне питання, яке цікавить кожного підприємця та директора, — як виміряти ефективність комунікацій. І це ще одна перевага діджиталу: він вимірюється досить детально та в режимі реального часу. Таргетована реклама в соцмережах та реклама від Гугл дають не лише точні показники, а й можливість тестувати різні формати та меседжі. Найкращі з них будуть показуватися більшій кількості людей за меншу ціну. Гарний спеціаліст завжди відстежує це та оптимізує бюджет компанії.

Тож діджитал-реклама є дуже гнучкою та контрольованою, але як виміряти ефективність діджитал-комунікацій іншого формату? Спецпроекти, статті, інтерв’ю в онлайн-медіа — важливі PR-інструменти, нехтувати якими не можна, адже вони формують/підтримують імідж та репутацію вашого бізнесу. І тут доцільно згадати слова Ейнштейна, який стверджував: не все важливе можна виміряти, і не все, що можна виміряти, важливе. 

Діджитал дає свободу поєднувати як коротко- так і довгостроковий ефект від просування. Лише за умови постійної роботи над діджитал-комунікаціями ви побачите якісний результат — у вигляді знання бренду, лояльності та репутації, які конвертуються в прибутковість вашого бізнесу. Бути на часі та на одній хвилі зі своєю діджиталізованою цільовою аудиторією — означає мати вагому передумову для успіху. І досягнувши запланованих висот, в жодному разі не можна зупинятися. Як доводить практика, професійні та постійні комунікації завжди приносять компаніям більше прибутків та переваг на ринку.