Як має виглядати лікар у соцмережах, щоб «конвертувати лайки у пацієнтів»

Автор статті: Тетяна Ворончук

Дата публікації: 14 Липня 2020

По-справжньому успішний лікар не тільки майстер своєї справи, а передусім бренд! Пропонуємо невеличкий мотиваційний конспект із тезами від медичних маркетологів, бізнес-тренерів та лікарів-блогерів з конференції Medical SMM «Особистий бренд лікаря у соціальних мережах». 

s

Каріна Семенова, медичний маркетолог, організатор заходу MedSMM, експерт з побудови та просування особистого бренду лікаря

Пацієнт, як і ви, звичайна людина, яка заходить в мережу, поки п’є каву чи відпочиває. 70% підписників не йдуть в Instagram довідатися про щось нове, вони приходять відпочити. Тому медичний серйозний контент має бути адаптований до цих інтересів і потреб, повинен мати такий формат, щоб людина, яка налаштована на релакс, спокійно його сприймала.     

Ми не можемо нав’язувати інстаграму свої правила, ми не можемо нав’язувати підписникам свою думку — лише транслюємо власну особистість. Знайдіть те, що вас відокремлює у вашій ніші, що є особисто у вас, що підтримує вас у вашій професії. Не користуйтеся у шапці профілю банальними характеристиками: «Пологи на відмінно» — звучить набагато краще, ніж «Акушер з досвідом».   

Ми йдемо до того, кого знаємо, про кого чули, до кого ходять друзі, колеги, адже до такого лікаря з’являється більше довіри. Це сарафанне радіо збирається та красиво упаковується в Instagram. Не бійтеся брати відгуки, запитуйте, чи користуються пацієнти соцмережами, пропонуйте додати вас у друзі.

Варто дотримуватися правила: один пост одна порада, одна думка. 

Ніколи не порушуйте правил соцмереж. Не розміщуйте у таргетованій рекламі фото з кров’ю — якщо ви хірург, не розміщуйте фото «до» та «після» — якщо ви дієтолог».

Дайте людям те, що вони очікують, і вас полюблять назавжди. 

 

Анна Аксьонова, маркетолог з 15-річним досвідом роботи з міжнародними брендами

Кожен бренд індивідуальний, унікальний. А кожен особистий бренд як діамант, його повторити неможливо. 

Ваша послуга цікава не всім, не намагайтеся вгодити всім, не намагайтеся розширити свою цільову аудиторію. Чим вужчою вона буде, тим якіснішою буде ваша комунікація. 

Є поняття первинної і вторинної цільової аудиторії. Той, хто отримує вашу послугу, хто обирає її і хто оплачує це дуже часто три різні людини. Як приклад з педіатрії: дитина отримує послугу, мама її обирає, а тато оплачує. До кого ми маємо звертати свою комунікацію? Насправді до всіх трьох. Але дитина отримує вас на прийомі частково разом з мамою, напишете ви пост для мами, а прайс ви підготуєте й упакуєте для тата. 

Створіть портрет вашого ідеального пацієнта. Комунікуйте регулярно, тільки так відшліфуєте якість цієї комунікації. 

Коли людині болить, вона обирає дуже нераціонально, пацієнт немає сили на аналіз, пошук, швидше всього він або вже має лікаря, якому довіряє, або за кимось слідкує й піде до цього лікаря, чи йому когось порадять. Коли людині болить, спробуйте не відмовляти їй тільки тому, що це не ваш робочий час чи у вас прийом. Завжди можна знайти вихід. Бо людина з болем, якій ви допомогли, стає не вашим пацієнтом, а вашим адвокатом бренду. 

 

Людмила Калабуха, бізнес-тренер, автор українського бестселера 2017 року

Кожна фотографія, пост, коментар мають працювати на ваш особистий бренд. 

Соцмережі — це боротьба за увагу підписника. Не розміщуйте логотип на вашій аватарці. Це мають бути особисті фото. Якщо ми будуємо особистий бренд лікаря і хочемо залучати у свої медзаклади пацієнтів через особистий бренд фото мають бути професійні, особливо в Instagram.

Не використовуйте «пластмасові» стокові фото тільки ваші, живі і тільки професійні. В ідеалі для фотосесії можна використати чотири локації: медзаклад; робочий кабінет; вулицю чи кав’ярню; ваш будинок, зйомку в сімейному колі, з дітьми. 

Не додавайте в соцмережі фото порожніх залів порожньої рецепції, порожньої зали очікування, порожніх кабінетів. Всі фото повинні бути з людьми (попередньо з ними узгодьте це).

Одна з помилок лікарів сухі професійні терміни. Треба пам’ятати: ви пишете не для колег, а для простих людей. Ваша місія — зробити так, щоб люди не лікувалися самостійно і не ставили собі діагнози через Google. 

Не варто ігнорувати ТікТок. Зараз бізнес скептично ставиться до цієї соцмережі, але насправді там є акаунти лікарів з мільйонами підписників. Ви можете на відео записувати відповіді на типові запитання пацієнтів, які їх хвилюють. Розмістіть на відео плашку із запитанням і за 15-30 секунд дайте на нього відповідь. Мережа сама аналізує інформацію і пропонує аудиторію, якій це може бути цікаво. 

 

Лілія Левенець, акушер-гінеколог, автор першого україномовного гінекологічного блогу в Instagram

Перш ніж створювати медичний блог, треба чітко визначити свою ціль і мету, мати свою цільову аудиторію і стратегічний план, транслювати своїм підписникам, пацієнтам те, що потрібно їм. 

Для медичного блогу потрібен тільки якісний контент. Інформація, яку ви збираєтеся подати на загал, має бути доказовою, перевіреною, відповідати актуальності. Кожен лікар  індивідуальність, який має власний досвід і знання, свій шлях у житті, яким може поділитися. 

Якщо ви хочете збільшити кількість пацієнтів, відповідайте в дірект, але чітко обумовте часові межі, в які години можете відповідати.


Визначте мету, наприклад, для чого вам Instagram? Мені він потрібен для того, щоб показати пацієнтам, що не треба боятися гінеколога. Коли пацієнт в соцмережі побачить, що лікар це також жива справжня людина, яка ходить на роботу, п’є каву, любить котиків, малює чи грає на фортепіано, тоді у нього з’являється довіра. 

Блог — це щоденна робота, яка потребує зусиль.  

 

Юлія Трунова, медичний маркетолог з 15-річним досвідом, співвласниця стоматологічної клініки «Тотал Дентал»

Подяки і відгуки пацієнтів можуть бути ефективніші за будь-яку рекламу, такі пацієнти дуже цінні, вони стають послами бренду. Емоційні історії: як пацієнт познайомився з лікарем, як обрав саме його дуже важливі для створення особистого бренду, привабливо «упаковують», доповнюють лікаря.

Неймінг лікаря досить спірне питання. Не всі запам’ятовують по батькові лікаря. Якщо ви працюєте зі старшою аудиторією, то по батькові важливий момент, для таких пацієнтів це головне. Якщо ви хочете омолодити аудиторію або вже з нею працюєте, то краще переходити просто на ім’я, наприклад, лікар Юлія, і цього більш ніж достатньо. 

У кожного лікаря є пацієнти-посли бренду, і вам потрібно їх ретельно вивчати. Розпитайте, як вони «закохалися» у вас, як розпочалася ця взаємодія. Запам’ятайте моменти, які сподобалися вашим пацієнтам, саме ця модель покаже вам, чому ви такий класний. 

Якщо ми поглянемо на успішних лікарів, то вони зорієнтовані на продукті, і це дуже круто, бо вони зосереджені на підвищенні своєї спеціалізації, тримають високу якість. А якщо ми поглянемо на суперуспішних лікарів, то у них до орієнтації на продукт додається ще й клієнтоорієнтованість вони постійно вивчають своїх пацієнтів і думають, як покращити сервіс. Вивчення свого пацієнта і його шляху дає розуміння, як люди обирають саме вас, як залишаються з вами, що їм у вас подобається, і цю отриману модель можна застосовувати до своїх потенційних пацієнтів. 

 

Ганна Гавриш, засновниця та провідний тренер платформи communicate.in.ua 

Щоб легше було записувати відео для сторіс, уявіть свою цільову аудиторію створіть збірний образ свого майбутнього пацієнта (це чоловік чи жінка, якого віку, де працює), щоб побудувати свій зв’язок з цією людиною. Таким чином своїми відео ви залучатимете тих пацієнтів, яких ви хочете мати. 

Коли ми дивимося в камеру як на друга, то навіть погляд змінюється. Говорячи, варто уникати крайнощів остраху і зверхності. Наш варіант прямий дружній контакт. Думайте, що ви говорите з рівними вам людьми, які також багато знають. Людина по той бік камери відчуває ваш стан: якщо аудиторія відчула, що ви її поважаєте, це дуже цінний здобуток. 

Важливо відчувати власну цінність, свої досягнення, зусилля якщо всередині вагаєшся, то аудиторія це помітить, всі ваші емоції проглядаються на обличчі. 

Ніколи не будьте в кадрі кам’яними, камера дуже чутлива до зовнішності, виразності. Не тримайте однакову міміку маску байдужості, штучної посмішки. Будь-яка, навіть невелика емоція, стає в рази підсиленою, коли її знімають на відео. З іншого боку, бути ніяким у кадрі так само не можна. Камера любить різноманітність, і саме в цьому складність. З одного боку, потрібно бути живим, з іншого не переграти. Також потрібно дотримуватися темпу, динамічності голосу. 

Формуючи контент-план для сторіс, використовуйте короткі висловлювання від 3 до 5 тез, які зосереджені навколо однієї думки.   

    

Андрій Якобчук, пластичний хірург, мамолог, резидент клінік «Оберіг» та «Гармонія»

Я не люблю слово «клієнти», коли йдеться про пацієнтів, бо це переходить у русло заробляння грошей, спроби примноження доходу, маржинальності. 

Коли я був молодим хірургом, то думав, що головне добре робити свою справу, а слава прийде автоматично. Думав, що для мене найголовніше майстерність, бо тоді я відразу, практично за декілька місяців стану найвідомішим і найуспішнішим хірургом. Але це не так. Те, що ми думаємо про успіх це не те, що успіх думає про нас. 

Хороших хірургів багато, і медиків, які надають якісні медичні послуги, теж багато. І саме виділитися з-поміж інших першочергове у цій роботі. 

SMM унікальний інструмент інтеграції лікаря з пацієнтом. Якщо ви робите все по-справжньому, щиро, і та інформація, яку ви виставляєте в соцмережі, про вас, а не  штучно створений кимось образ, якщо ви фотографуєтеся в дорогих локаціях, але самі тим не живете, це просто не спрацює. Лікар має бути зрозумілим, повинен мати свої цінності, погляди на життя.