Тренди соціальних мереж 2023

Соціальні мережі стрімко розвиваються, і буває важко встигати за цими змінами. Тим не менш, для бізнесу важливо залишатися в тренді та дивитися бодай на крок вперед, щоб адаптуватися до тенденцій у світі соціальних мереж. В цій статті ми розглянемо цікаві тренди, які формуватимуть надалі світ соцмереж та постараємось змоделювати, як компанії можуть використати їх для власної вигоди.

Отож, тренди соціальних мереж 2023, які вони?

    Нішевість

Однією з найцікавіших тенденцій, які варто мати на увазі бізнесу, є зростання платформ, орієнтованих на нішеві спільноти. Через скандали із конфіденційністю та змінами алгоритмів, які сильно впливають на найвідоміші соцмережі, користувачі можуть шукати менші, більш вузькі та профільні мережі онлайн. Такий запит з боку ринку призвів до появи нових платформ, таких як Untappd, Mighty Networks, Thinkific та Circle.

У таких платформах пріоритет поставлений не на нарощенні кількісних показників, а на залученості до створення згуртованих спільнот. Тобто, акцент на цінність, а не на цифру. Для бізнесу, у свою чергу, це можливість створити групу лояльних клієнтів, котрі відчувають зв’язок зі своїм брендом. І таким чином, створивши фанатський клуб на базі платформи, можна зібрати людей, які люблять бренд і купують одразу у нього.

Використовуючи цей інструмент, бізнес може подарувати відчуття ексклюзивності, спільноти, яке важко повторити на великих платформах.

Гіганти також реагують на запит на нішевість:

  • Telegram забезпечує інфраструктуру для створення тісних спільнот завдяки такому інструменту, як гілки чатів
  • Цукерберґ акцентує увагу на розвиток Facebook-груп
  • Twitter у контексті ринку соцмереж України через невелику авдиторію за своєю суттю дозволяє зібрати нішеву авдиторію, але простіше це зробити популярним брендам
  • Звичайно, адаптація до нових платформ і трендів вимагає готовності пробувати нове і вміння працювати з дослідженнями. Оскільки з’являються нові соціальні мережі, важливо підходити до кожної з них з чітким розумінням того, що вона може запропонувати і чи підходить вона для бізнесу. Компаніям слід уникати стрибків у вагон тільки тому, що там є їхні конкуренти або тому, що платформа є новою і модною. Замість цього більш доречно витратити час на ретельне дослідження платформи і визначити, чи відповідає вона цілям і ресурсам.

      Дані та їх атрибуція

    Після того, коли бізнес освоїв нову платформу, важливо правильно оцінювати її результати. Атрибуція – це важливий елемент у контексті реалізації будь-якої стратегії, тому що саме вона дозволяє відстежувати та аналізувати вплив маркетингових дій на бренд та бізнес-цілі.
    Враховуючи зміни до підходів збирання та обробки даних, запроваджених iOS та Meta, стандартних підходів до роботи з даними, зокрема із UTM-мітками буде недостатньо. Компанії повинні прагнути до повної атрибуції, до наскрізної аналітики, щоб зрозуміти, як їхні показники охоплення та залученості впливають на бренд. І чітке розуміння важливості цифр, елементів, акцентів може дати компаніям упевненість у доцільності вкладених ресурсів, а керівникам – впевненість у тому, що нові рішення щодо тестів та оптимізації будуть точними.

      User-generated content

    Користувацький контент (UGC) продовжує набирати вагу, і ця тенденція не зупиниться у 2023. Якщо заохочувати авдиторію ділитися досвідом взаємодії з брендом, можна отримати автентичний сторітелінг та збільшення інтересу до бренду. Контент, генерований користувачем, також може підкреслити відчуття спільноти та збільшити показники залученості в соціальних мережах. Люди слухають, дивляться та лайкають людей. Формат може бути різним: від відеовідгуків клієнтів, до aestetique фотографій і відео, надісланих користувачами, або ж згадок бренду у інформаційному просторі. З огляду на тенденцію та появи у користувачів все більш якісних засобів для фото/відеовзаємодії з брендом, є зміст додати контент, згенерований користувачами, у стратегію роботи із соціальними мережами. Це може бути доволі потужним способом підвищення показників та збільшення довіри до бренду.

      Інфлюенс-маркетинг

    У користувачів щороку все більша технічна спроможність створювати якісний (з технічної точки зору) контент. Тому можна очікувати подальший ріст ніші інфлюенс-маркетингу та збільшення частки відеоконтенту.

    І так, конкурентоспроможність інфлюенс-маркетингу буде зростати. Він дозволяє охопити і широку, і нішеву авдиторію, а також збільшувати рівень довіри до бренду. Особливо плідною може бути співпраця сегменту малого та середнього бізнесу з мікро- та середнього розміру блогерами.

    Цьому допомагає фактор довіри між лідерами думок і підписниками. Крім того, TikTok та Instagram роблять великий акцент на створення відеоконтенту. Тому ті, хто здатен створювати цікавий відеоконтент, яким можна ділитися, матимуть всі шанси привернути увагу користувачів соціальних мереж у 2023 році.

    Успіху досягатимуть ті компанії, які і далі будуть залишатися на крок попереду. Використовуючи платформи, орієнтовані на нішеві спільноти, адаптуючись до тенденцій, належним чином оцінюючи результати своєї діяльності, збільшуючи довіру завдяки співпраці з інфлюенсерами, компанії можуть створити більш глибокі зв’язки зі своєю аудиторією та досягти реальних бізнес-результатів. У 2023 році компанії, котрі реалізують спроможність використати ці тенденції, будуть виділятися в переповненому ландшафті соціальних мереж.

    Автор: Гуменюк Тарас.

    Ми у соц. мережах: