В інтернеті існує безліч порад про те, як писати «тексти, що продають». Достатньо лише загуглити, і тонни інформації з’являться на ваших моніторах. Але насправді не все так просто, як здається на перший погляд. Рекомендації самі по собі, без застосування їх у різних контекстах, не мають стільки користі, скільки хотілося б.
Те, що я пропоную в цьому тексті, не є черговою схемою, як навчитися добре копірайтити, і не магічною пігулкою, після якої тексти писатимуться легко і без жодних зусиль. Як би цього не хотілося, але, на жаль, так не працює. Даруйте, якщо на цьому етапі мені вже вдалося когось розчарувати.
У цій колонці я розповім, які саме тексти є ефективними на практиці і чому успіх приходить саме до них.
Краплина теорії — і беремося до справи!
Текст, який продає, — це саме той контент, що перетворює випадкового відвідувача на клієнта. Ось і все! Його ключове завдання — привабити та лагідно спонукати клієнта придбати ваш товар чи послугу. А ще краще: зробити це так, щоб він повертався до вас знову і знову.
Люди за своєю природою схильні «приміряти на себе» все, з чим стикаються в навколишньому світі. Якщо ми не можемо щось уявити, то часто ігноруємо це, оскільки воно не впливає на наше мислення і не зачіпає нас емоційно.
Тому після написання тексту уважно перечитайте його кілька разів. Чи створює ваш опис певний образ у свідомості читача? Чи може він уявити себе власником вашого продукту?
Дослідження Вольфганга Келера, одного із засновників гештальтпсихології, показали, що люди формують асоціації та образи, навіть якщо не розуміють суті того, що їм говорять. Ми постійно створюємо ілюстрації в нашій свідомості. Текст, що продає, — це інструмент, який допомагає клієнтам побачити правильну картину, бажану і привабливу (або огидну, залежно від ситуації).
Після фрази «Поспішайте замовити, залишилося обмаль часу» більшість потенційних клієнтів більше нікуди не спішать
Є багато таких штампів, які погіршують якість ваших текстів. Такі фрази, як «Якість, перевірена часом» та «Ми завжди дбаємо про вас» скоріш за все залишать вашу аудиторію холодною і незацікавленою, якщо вам не вдасться створити привабливий імідж.
Однак, якщо вам вдалося створити яскравий образ, і клієнти «приміряли» його на себе, вони будуть готові проігнорувати багато недоліків вашого тексту (якщо такі будуть): друкарські помилки, пропуски, розділові знаки та інші копірайтерські «грішки». Ніщо не завадить їм отримати бажане, якщо ви зуміли прищепити їм потяг до цього за допомогою уяви та візуалізації.
Щоб спонукати читача «пройти всю дистанцію», потрібно торкнутися його емоцій
Емоційна реакція виникає миттєво та інтуїтивно, тоді як логіка і міркування завжди відстають. Секрет успіху полягає в тому, щоб спочатку торкнутися емоцій, адже саме вони спонукають до дій, а розум лише підтверджує вже прийняте рішення. Лише потужні дієслова, яскраві асоціації та метафори можуть передати справжній емоційний заряд. Натомість надмірна кількість прикметників тягне текст на дно і приховує його справжні сенси.
Як чуттєва мова перетворює читачів на клієнтів
Ця універсальна мова зрозуміла практично кожному. Вона ґрунтується на асоціативному мисленні і завжди успішно спрацьовує, якщо використовувати її в міру. Яскравий приклад — слоган мильної компанії Woodbury: «Шкіра, до якої приємно торкатися». У поєднанні з ніжним зображенням двох молодих людей в обіймах, цей маркетинговий хід став справжнім шедевром. В результаті, продажі мила виросли вдесятеро.
Чому знання аудиторії важливіше за правила копірайтингу
Текст, що продає, пишеться для конкретної цільової аудиторії, кожна з якої має свій унікальний стиль спілкування. Уявіть, що ваш текст — це бесіда з другом, і щоб вона була зрозумілою та приємною, потрібно знати його інтереси, проблеми і бажання. Перш ніж почати писати, витратьте час на дослідження вашої аудиторії: її потреб, амбіцій і звичок. В іншому випадку, навіть якщо ви будете дотримуватися всіх правил написання успішних текстів, ваші слова можуть залишитися непоміченими.
Імідж, який ви створюєте, повинен базуватися на глибокому маркетинговому аналізі, а не на ваших особистих творчих амбіціях.
Факти підвищують довіру до вашого контенту
Включаючи переконливі факти у ваш текст, ви демонструєте клієнтам, що знаєте, про що говорите. Замість загальних фраз, таких як «Маркетинг у соціальних мережах — це важливо», спробуйте щось більш конкретне та вражаюче, наприклад: «Соціальними мережами активно користується 4,55 мільйона людей».
Факти і статистика не лише роблять ваш текст більш захоплюючим, але й будують довіру з вашою аудиторією. Адже коли ви демонструєте конкретні цифри та дані, ви не просто розповідаєте про переваги, а надаєте вагомі аргументи, які можуть переконати потенційних клієнтів у вашій експертизі.
Грайте словами
Уявіть, наприклад, що ви рекламуєте дверні замки. На банері можна написати щось пафосне, на кшталт «Ваш дім завжди буде під надійним захистом».
А можна зробити текст більш переконливим, наприклад: «Захистимо те, що для вас найважливіше».
Таке гасло сприймається інакше, чи не так? Це здається більш особистим і змушує задуматися про своє «найголовніше» та його безпеку. Таким чином, такий текст спонукає нас до більш активних дій.
Переконливі тексти — це майстерність, яка формується з часом і через постійну практику
Вивчення успішних прикладів рекламних текстів надзвичайно корисне для розуміння того, які саме елементи роблять текст ефективним.
Всім відомо, що теоретичні знання потребують практичного застосування. Тому важливо не лише дотримуватись певних рекомендацій (хоча вони також важливі), але й активно практикуватися, щоб розвинути власний стиль та підвищити ефективність своїх текстів.
Набуття навичок переконливого письма — це процес, що потребує зусиль, але з часом і практикою ви досягнете майстерності, яка зробить ваші тексти корисними та ефективними.
Ігор Базан, Perfect PR