Подкаст як інструмент, або Як з’явилися перші наукові подкасти про йогурти і красу

Автор статті: Євгенія Слободянюк

Дата публікації: 27 Квітня 2020

Сьогодні все більшої популярності набирає аудіоконтент, адже він зручний для прослуховування в дорозі чи під час щоденних рутинних справ. А нативні подкасти — чудовий спосіб донести корисну інформацію і підсилити бренд.

Серед причин зростання популярності подкастів можна виділити основні:

  • можливість бути мультифункціональним (використовувати свій час максимально ефективно – слухати подкаст і займатися щоденними справами).
  • відпочинок для очей (у сучасному світі ми постійно навантажуємо свої очі:  працюємо за екраном монітора, дивимося програми, фільми, читаємо книги, бавимося на планшеті. А от слухаючи подкаст,  можна споживати корисний контент, не навантажуючи зір).
  • емоції (ведучі відомих подкастів не бояться інколи відходити від теми, вони жартують, розповідають історії про себе, все це дає відчуття так званої душевності, викликає додаткові емоції, зближує з героями подкасту).
  • серіальність (покоління Netflix-у обожнює все, що має епізоди-серіали. Такими є подкасти – регулярні випуски, об’єднані однією глобальною темою).  

Зважаючи на всі ці фактори, подкасти як PR-інструмент вартий уваги комунікаційників. Можна обирати різні формати подкастів і по-різному розповідати історії, все залежить від цільової аудиторії, на яку орієнтований бренд. Комбінувати сольний подкаст, кількох ведучих, діалог із гостем або монолог, застосовувати жарти, які розуміє конкретна аудиторія. На відміну від радіо, подкаст дозволяє бренду звертатися до вузької цільової аудиторії, використовуючи ті теми, які цікаві саме їй, наприклад, здорове харчування чи спорт. А це якісніше зближує бренд зі споживачами, адже в такому разі вони самі знаходять інформацію, яку пропонує компанія.        

Крім того, найкраще інформація запам’ятовується, якщо вона викликає емоції та образи, з якими слухач асоціюватиме бренд. Для такого ефекту до подкасту можна додати різноманітні тематичні звуки (відкриття пляшки, розгортання упаковки абощо) та фонову музику.

Складні й важкодоступні для розуміння речі найкраще пояснювати й доносити до слухача простою мовою, у вигляді історії. А подкаст – ефективний інструмент сторітелінгу.  

Теми для серійного подкасту краще планувати заздалегідь, щоб слухачі звикли отримувати кожну історію в певний день та очікували на неї. Кожен наступний подкаст можна анонсувати — це підігріє цікавість.      

Як приклад застосування серійного подкасту — низка наукових подкастів про продукти харчування, йогурти і красу. Ця серія подкастів — спільний проект агенції публічних комунікацій Perfect PR, ТМ “Галичина” й науково-популярної платформи “Куншт”, який стартував у межах проекту “Буде тобі наука”.

З першого подкасту «Народжений бути йогуртом» можна дізнатися не тільки про те, як і коли винайшли йогурт, якими були прототипи сучасних йогуртів та як йогурт впливає на організм людини, але і його різновиди та чим відрізняється домашній продукт від промислового.

Усі ми звикли до повсякденної їжі чи інших речей і не замислюємося про їхню природу та вплив на нас, а дехто навіть може недооцінювати їхні переваги чи не усвідомлювати недоліки через упереджене ставлення чи незнання. Разом з ТМ “Галичина” і “Куншт” вдалося поглянути на харчові продукти з боку науки, розширити рамки й додати усвідомленості до споживання. А формат подкасту — зручний спосіб для аудиторії дізнаватися більше цікавого.

Також до озвучення подкастів цього проекту долучилися відомі зірки, серед яких фронтменка гурту “Крихітка” — Саша Кольцова. Вона начитала текст “Як працює краса з еволюційної точки зору”.  Інші подкасти із серії — про справжній термін придатності продуктів та “супер’їжу”: “Загадкова історія  тривалості життя товарів” і “Чи є користь від ягід годжі, спіруліни, кокосової олії та інших «суперфудів»?”

В Україні подкасти лише набирають обертів, але й у світі загалом популярність подкастів тільки зростатиме. Про це свідчить звіт, який підготував Business Insider у березні цього року. 

bi

Основні інсайти із цього дослідження:

  • Формат подкастів має вже більше 20 років, але прориву вони набули за останні 5 років. Це вдалося завдяки залученню зіркових ведучих, інвестицій великих компаній і розвитку технологій, які допомогли наростити популярність.
  • Зростання аудиторії подкастів привернуло до цього формату увагу великих компаній і рекламодавців. 
  • Подкасти – чудовий рекламний майданчик для компаній, адже дає високу залученість аудиторії. Однак важливо, щоб тема програми відповідала цінностям бренду.
  • Аудиторія подкастів не лише велика, але й «приваблива». Портрет цільової аудиторії подкастів: молоді, забезпечені, освічені і відкриті до того, щоб почути у програмі рекламу. Це особливо цінна аудиторія, адже вона здебільшого недосяжна для рекламодавців у інших форматах. Вони не дивляться класичне телебачення, використовують Ad-блокери на сайтах.  

Компанії можуть як самі продукувати серійні подкасти на власних майданчиках, ділитися корисною інформацією в межах бренду і тим самим підсилювати свій авторитет або ж застосовувати майданчики інфлюенсерів. Аудиторія, яка користується такими майданчиками, довіряє  своїм авторам, а тому буде прихильна й до бренду, який прозвучить у їхньому подкасті.