Інтерв’ю топ-менеджера для ЗМІ: сheck-list піарника

Інтерв’ю з топ-менеджером компанії у ЗМІ – це популярний піар-інструмент, завдяки якому аудиторія від першої особи дізнається про цінності, напрямки розвитку, продукти чи послуги організації. Компанія набуває «людських рис», до неї підвищується інтерес, з’являється довіра та симпатія. Це, звичайно, якщо ми говоримо про вдале інтерв’ю: з елементами сторітелінгу, з цікавими фактами та посилами, які викликають в аудиторії підтримку та  захоплення.

Ми підготували для вас певний сценарій, дотримуючись якого, можна отримати інтерв’ю, яке стане візитною карткою вашої компанії. Також приділено увагу превентивним заходам, які допоможуть запобігти катастрофі: адже інколи необдумане речення, сказане журналістові, може завдати непоправних збитків репутації компанії.

Отож вам пощастило, журналіст певного видання зацікавився компанією, де ви працюєте і попросив вас, як керівника прес-служби/піарника/комунікаційника, погодити інтерв’ю з керівником. Пропонуємо такий чек-ліст дій:

1. Люб’язно погодитися

Радимо відмовляти лише у одному випадку – якщо це видання, яке працює не на національні інтереси. Якщо ж ви почули надто молодий, невпевнений голос журналіста чи загалом це не ваше улюблене видання, не з вашою цільовою аудиторією – все одно погоджуйтеся. Ваше завдання простежити, щоб інтерв’ю було якісним та «правильним», тоді воно в будь-якому разі принесе певні дивіденди компанії.

2. Визначити місце, час

Запросіть журналіста провести інтерв’ю в офісі компанії. Поясніть це тим, що так він зможе зануритися в настрій, атмосферу вашої компанії. Якщо ж у вас не дуже  презентабельний офіс, то обирайте стороннє місце для проведення інтерв’ю. Це може бути респектабельний ресторан, у якому буде не дуже гамірно.

3. Запитати чи буде фотограф

Якщо запланована фотосесія, обов’язково завчасно попередьте про це керівника. Він чи вона має подбати про свій зовнішній вигляд. Але без надміру, зайвою буде святкова укладка чи яскравий макіяж, адже у тренді – простота, смартовість та відсутність пафосу.

4. Зробити коротку довідку про видання для керівника (поширення, аудиторія, тематика)

Якщо у вас компанія, яка, до прикладу, надає фінансові послуги, а видання не тематичне, порадьте керівнику рідше вживати спеціалізовану термінологію, нехай пояснює все простими словами, асоціативними прикладами.

5. Підготувати для журналіста лист з інформацією про компанію

У листі структуровано подайте інформацію про компанію (так званий прес-кит), надішліть лінки на попередні інерв’ю. Якщо ж їх вже було багато, тоді просто зробіть підбірку найчастіше повторюваних питань та відповідей. У ваших інтересах, щоб журналіст не повторював питання, які були озвучені раніше, а підготував щось оригінальніше.

6. Запропонувати журналісту попередньо надати орієнтовний список питань

Аргументуйте це прохання тим, що ви хочете, щоб відповіді були змістовними. Якщо журналіст надішле питання, продумайте разом з керівником,  на які питання можна було б відповісти цікавою розповіддю (щоб в інтерв’ю були згаданий вище сторітелінг). Зрозуміло, що одна й та сама розповідь не повинна кочувати з одного інтерв’ю в інше. Історія має звучати вперше.

7. Підготувати керівнику інформаційну довідку на один аркуш

Це має бути шпаргалка з інформацією, яку інколи важко миттєво згадати: цифри, цифри у відсотках, роки важливих для компанії подій, назви компаній-партнерів, назви проектів та інше.

8. Нагадати про позиціонування, цінності, місію компанії керівнику

Піарник протягом тривалого часу будує певну картинку компанії. Перед інтерв’ю переконайтеся, що керівник розділяє ваше бачення і пам’ятає про ключові меседжі. Звичайно, це не мають бути заїжджені, завчені фрази, але вони не повинні бути діаметрально протилежними до того, як ви позиціонуєте компанію.

9. Попросити журналіста бути присутнім на розмові

Якщо журналіст погодився, запропонуйте вести паралельний запис розмови на диктофон. Аргументуйте це тим, що так надійніше, адже якщо щось трапиться з його записом розмови (пристрій вийшов з ладу, тихий звук), ви завжди зможете поділитися.

Під час розмови ви зможете врахувати свої помилки чи недопрацювання та попередньо оцінити успішність інтерв’ю.

10. Після інтерв’ю запитати в журналіста, чи ще потрібна від вас якась допомога

Коли залишитесь наодинці з журналістом, запитайте, чи ще потрібна від вас якась допомога, пояснення якихось процесів, термінології, інше.

11. Попросити надіслати текст та фото на погодження.

Запитайте, чи може журналіст надіслати текст та фото перед публікацію.  Згідно з законодавством журналіст зобов’язаний авторизувати лише текст, а от фото може публікувати без погодження. Тому просто люб’язно попросіть його про це.

12. Уважно вичитати інтерв’ю перед погодженням.

Після того, як ви отримаєте написане інтерв’ю, може з’явитися ще якась чудова ідея чи варіант відповіді. Запропонуйте доповнення у формі прохання, наголошуючи на тому, що це додасть цікавості матеріалу.  Відповідайте на лист якомога швидше.

Кілька шкідливих порад або як робити НЕ потрібно:

 

  1. У спілкуванні з журналістом поводьте себе зверхньо, кілька разів змінюйте дату та час інтерв’ю;
  2. Наполягайте на своїй присутності, а в іншому випадку – відмініть інтерв’ю;
  3. Під час розмови часто втручайтесь, доповнюйте відповіді топ-менеджера. Перебивайте журналіста, якщо вам здалося, що це не гарне чи не зручне для керівника питання;
  4. Після інтерв’ю натякніть на некомпетентність журналіста, на те, що він не підготувався чи не володіє темою;
  5. Вичитуючи інтерв’ю, допишіть якнайбільше фраз про лідерство, успішність компанії, відсутність конкурентів;
  6. Довго затверджуйте інтерв’ю, кілька разів доповнюйте, змінюйте. Або, довго відтягуючи момент затвердження, вимагайте його взагалі не публікувати.

Колонку підготувала Євгенія Слободянюк, PR-менеджер Perfect PR

 

Ми у соц. мережах:

Останні статті

Блог
Дизайн соціальних медіа
20.02.2024
Columns

Дизайн соціальних медіа та його роль у маркетингових кампаніях: вплив на ефективність та конверсію

Репутація
02.01.2024
Columns

Як створити успішну PR-стратегію: інструкція для «чайників»

комунікації
03.12.2023
Columns

Twitter(X): як українські бренди використовують його для креативних комунікацій

Репутація
25.10.2023
Columns

Обмовки за Фройдом та хайп на війні: ТОП-5 найгучніших PR-скандалів в українському бізнесі