ЄВРОМАЙДАН І УКРАЇНСЬКИЙ DIGITAL: ЯК СИТУАЦІЯ В КРАЇНІ ВПЛИВАЄ НА РОБОТУ АГЕНТСТВ

Представники українських digital-агентств розповідають про те, як масові акції протесту вплинули на їх роботу

Олексій Новиков (Креативний діректор Escape): Події в Україні сильно впливають на інтернет-аудиторію, відповідно, потрясіння не зможуть обійти digital-ринок стороною. Запуск запланованих і вже підготовлених активностей відкладається до кращих часів. Підозрюю, що багато сезонних речей так і не будуть запущені, оскільки на носі весна. Для всіх нас – рекламників, клієнтів і споживачів – зараз практично не існує інших тем, окрім того, що відбувається в країні.

Олександр Кайданнік (CEO & Coowner COXO Digital): Сьогодні ми бачимо трохи суперечливу картину: при істотному збільшенні активності аудиторії та зростанні трафіку рекламна активність знизилася, місцями дуже сильно. Трафік на інформаційні сайти виріс в десятки разів, український Twitter зріс майже вдвічі за останні два місяці, істотно додалося користувачів у комунікаційних сервісів (месенджери типу WhatsApp, Viber, Zello), злетіла популярність в інтернет-телебачення hromadske.tv. Facebook навіть називали основою революційних подій, що, звичайно ж, неправда, хоча роль соціальних мереж в тому, що відбувається, недооцінити неможливо. З іншого боку, рекламодавці трохи “призупинилися”, адже більшість digital-активностей носять яскраво виражений розважальний характер, що на тлі загального стресу і потоку гострої, часто трагічної інформації може виглядати, м’яко кажучи, недоречно.

Віктор Шкурба (CCO в ISD Group): Мені здається, вплив подій в цілому позитивний. Менше дратівливої і дебільної  реклами в Мережі. Інтернет-ЗМІ вистрибнули на новий рівень, постійно 3-4 трансляції з місця подій. Справжнє громадське телебачення з’явилося: hromadske.tv – постійно показують, запрошують, обговорюють, без всієї цієї штучно відретушованої постановочності великих каналів. Напевно, вперше за останні років 9 став дивитися новини.

Юрій Гладкий (СEO Grape Ukraine): “Євромайдан” і наступні події розкрили силу соціальних мереж як медіа, організатора. У той же час ми побачили, як здатні впливати подібні події на вартість кліка, як відбувається боротьба за лайк і шер. Можна досі спостерігати формати інформаційних вкидань і протистояння інформації в онлайнових ЗМІ, соціальних мережах, у створенні фейкових сайтів, спільнот, бойкотів соціальних профілів, провладних медіа та продуктів, масі користувальницьких контентних ініціатив.

Оксана Завойко (Керуючий партнер агентства Prodigi): В Україні так званим рупором свободи завжди були два видання – “Українська правда” і “Корреспондент”. Останній належить холдингу UMH. Його не так давно викупили, після чого стало складно розраховувати на правдивість їх видань. Стало ясно  – те, що говорять люди в Facebook, в рази важливіше  ніж те , про що пишуть ЗМІ. Відеоролики побиття студентів (з чого , я нагадаю, все і почалося) розлетілися через соціальні мережі – Facebook і Twitter.

Далі історія впливу медіа на революцію продовжилася з появою “Громадського телебачення” , за ними з’явилося ще кілька – Espresso, Спільно і т. д. Зараз тій інформації, яка поширюється в соціальних мережах, люди довіряють набагато більше, ніж ЗМІ. Ці ж зміни в січні торкнулися і “ВКонтакте” . Спочатку там все трималося на аполітичну рівні, але пізніше відеоролики почали потрапляти і туди.

 

Зміни в кейсах, проектах і стратегії

Олексій Новіков: Нам нічого переробляти не довелося, але я знаю тих, кому доведеться!

Олександр Кайданнік: Деякі наші клієнти призупинили активності на час, для когось ми переробили контент-стратегії, трохи змінивши риторику. У цьому випадку ми вивчаємо проблему і знаходимо оптимальне рішення: переробляємо креатив, міняємо контент-стратегії, риторику, або просто робимо паузу.

Віктор Шкурба: Трохи заспокоїли тональність і були змушені зрушити терміни запусків кількох проектів.

Юрій Гладкий: Починаючи з грудня 2013 року ми вже перенесли запуск двох великих проектів, в інших змінювали тональність повідомлень на сторінках спільнот в соціальних мережах. Сьогодні багато кампаній планується з отриманням вірусного ефекту, але, починаючи з подій “Євромайдана”, складно (нерозумно, дорого, безглуздо) намагатися пробитися через революційний шум, який живе у всьому інтернет-просторі і особливо помітний в Facebook. Багато хто зараз взагалі не сприймають будь-які активації від брендів, є й такі, хто відразу негативно реагує на будь-який контент в позитивній тональності, або ті, хто «не про революційні події».

Оксана Завойко: Інтернет зробив величезний вплив на те, що відбувається сьогодні в Україні. Це, звичайно ж, безпосередньо вплинуло і на комунікацію брендів, тому що у важкий для країни момент говорити “Постав лайк і отримай приз” стало зовсім недоречно. Багато клієнтів зараз зупинили свої рекламні активності. Деякі кампанії нам доводилося міняти, а частина відкладати на потім, коли все закінчиться.

 

Що зміниться в роботі digital-індустрії

Олексій Новіков: Схоже, хтось навчився координувати через інтернет дії десятків тисяч людей – навіть ще краще, ніж у 2004 році. Але Twitter в Україні знову не злетить, хоч всі передумови для цього і були. Сподіваюся, всі ці події змусять українських “лідерів думок” перейти на якісно новий рівень усвідомлення важливості інтернету: спочатку вони на нього просто забивали, потім робили вигляд, що все зрозуміли, але виходило формально і для галочки, а тепер просто зобов’язані відповідально засвоїти цей канал .

Олександр Кайданнік: Я впевнений, що далі буде багато цікавого: в країні на всіх рівнях відбуваються зміни, а зміни – це завжди нові можливості. Що стосується digital -сфери, мені здається, що основні тренди не зміняться. Навпаки, те, що відбувається, зайвий раз підтвердило важливість і величезний потенціал digital-інструментів. Крім цього, інтернет не наздожене ТВ, так само як не буде істотної інфляції в інтернет-медіа: всі, хто хотів підняти ціни, підняв їх наприкінці минулого року; mobile, банерна реклама і контекст показуватимуть традиційне зростання. Сподіваємося, що в поточному році в Україні, нарешті, з’явиться 3G.

Віктор Шкурба: Зараз рано думати про зміни та майбутнє, це складно передбачити. Думаю, як тільки вирішимо внутрішні проблеми, відразу настане дефолт, і тут від багатьох факторів залежить, як переживе це digital-середовище.

Юрій Гладкий: Я вірю, що ми засвоїмо нові руни розвитку не тільки в житті, вільної від корупції та кримінального режиму, але і в digital, коли люди зможуть повернутися в улюблену справу з головою.

 

Ставлення до масових протестів

Олексій Новіков: У нашому колективі всі ставляться до цього по-різному. Всі розуміють те, що відбувається, по -своєму, і нам завжди є про що посперечатися один з одним.

Віктор Шкурба: У нас по- різному ставляться – весь спектр фарб: від байдужості і до активної підтримки. Більшість, звичайно, хвилюється і співпереживає .

Олександр Кайданнік: COXO Digital – це рекламне агентство. Наше завдання в цей час (втім, як і в будь який інший) – вирішувати комунікаційні та маркетингові завдання наших клієнтів, чим ми і займаємося. Якби ми були інформаційним агентством, займалися аналітикою і моделюванням, або, наприклад, політтехнологіями, тоді так, але наші поточні компетенції знаходяться зовсім в іншій площині.

Юрій Гладкий: Кожен сам обирає спосіб і можливості допомагати Майдану, а я як керівник з розумінням ставлюся до їх особистої позиції. Рекламний бізнес – це спільна справа людей, команди. Свою роботу ми зробимо обов’язково .

http://mmr.ua/news/id/evromajdan-i-ukrainskij-digital-kak-situacija-v-strane-vlijaet-na-rabotu-agentstv-38213/?res=mmr_mailer&utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_content=06%2F02%2F2014%20-%209&utm_campaign=%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B8%20MMR

Ми у соц. мережах:

Останні статті

Блог
Дизайн соціальних медіа
20.02.2024
Columns

Дизайн соціальних медіа та його роль у маркетингових кампаніях: вплив на ефективність та конверсію

Репутація
02.01.2024
Columns

Як створити успішну PR-стратегію: інструкція для «чайників»

комунікації
03.12.2023
Columns

Twitter(X): як українські бренди використовують його для креативних комунікацій

Репутація
25.10.2023
Columns

Обмовки за Фройдом та хайп на війні: ТОП-5 найгучніших PR-скандалів в українському бізнесі