Меми корисні для бізнесу? Спойлер: ТАК!

Автор статті: Роман Шмідт

Дата публікації: 16 Березня 2020

Байдуже, ви власник юридичної компанії чи маєте інтернет-магазин, де продаєте нашийники з брюліками для собак. Сьогодні меми складають величезну частину спілкування в мережі, тому ігнорувати такий спосіб комунікацій не варто. А ще вони відображають те, як ми сприймаємо поп-культуру і навіть свідчать про наші політичні вподобання. Тому все частіше меми використовують у рекламі.

Соцмережі стали одним із найпопулярніших новинних каналів, а тому й пропонують своїм користувачам чимало реклами. Щоправда, дуже часто бракує часу, креативу чи бажання зробити цю рекламу цікавішою. Значно краще привертає увагу споживача і “заходить” саме реклама з гумором, для створення якої меми є вдалим форматом. До того ж, вони є дешевим засобом для створення цікавого контенту, що стане в нагоді маркетологам. 

Меми — це легко

Часто меми — це шаблони, які вже хтось створив до вас. Це суттєво спрощує роботу. Щоб згенерувати мем, можна просто обрати наявний шаблон і додати власний текст. Memegenerator — приклад ресурсу з базою шаблонів для мемів.

Однією з причин популярності мемів є формування спільноти. Люди відчувають, що належать до групи однодумців, яка зіштовхується зі схожими життєвими ситуаціями, і в такий самий спосіб реагує на них. 

Вдалий приклад цього — історії зі звичайними поліетиленовими пакетами відомої в Україні мережі супермаркетів. Річ, яка після першого використання нерідко потрапляє на смітник, зробила бренд ще популярнішим. Як би кумедно це не звучало, але звичайний пакет об’єднав довкола себе тисячі українців:

atb-2-e1474476440169

Не зволікайте — реагуйте!

Оскільки меми часто виникають як реакція на тренд, визначну подію чи новину, вони роблять бренд більш реальним, сучасним та людським. Використовувати меми — це бути тут і зараз. Якщо в їхній основі — те, що знають ваші фоловери, вони відчувають себе частиною подій навколо. Це згуртовує споживачів і робить ваш бренд більш релевантним. 

Звичайно, що в своїх комунікаціях жоден бренд не буде жартувати з нещасть, стихійних лих чи катастроф, але зверніть увагу на сьогоднішню ситуацію з коронавірусом. Цю тему просто не можна оминути, адже вона зачепила увесь світ. У цій ситуації бренди долучилися до того, щоб закликати людей дотримуватись карантину — кожен у свій спосіб, але дуже часто за допомогою саме мемів.

8433f66bcf

Меми — це оригінальний спосіб відреагувати на інформацію чи прокомунікувати її. Їхній вміст багато разів відтворюється та повторюється, тому охоплює нову аудиторію, щоразу покращуючи впізнаваність вашого бренду. 

Меми можуть значно розширити вашу аудиторію, особливо якщо ви орієнтуєтеся на міленіалів чи ще молодших споживачів.

Думайте!

Але якими простими і банальними меми не здавалися б, з ними теж варто бути обережними. Неправильно використаний мем може спрацювати проти бренду. Тому перш за все переконайтеся, що мем відповідає tone of voice вашої марки.

Більшість творців контенту розуміють, які саме меми можуть сподобатися їхній аудиторії. Та, попри це, часто їх буває важко створити, щоб зберегти правильне позиціювання бренду. Оскільки меми стають все більш популярними, навіть елітні бренди почали експериментувати з ними, щоб звучати на ринку. 

… і ніхто насправді не знає, хто саме створив мем, чи це прихильники бренду, чи маркетологи: 

unnamed

Як правильно створювати меми?

У мемах зазвичай використовують гумор, ностальгію і навіть соціально важливу інформацію, тому якісний мем є і смішним, і проникливим, і пізнавальним. Але він може бути й образливим, тому маркетологам потрібно завжди пам’ятати про цю тонку межу між доречним і не дуже при створенні такого виду контенту. 

Щоб робити класні меми, важливо відстежувати як поточні тренди у цій сфері, так і цікаві новини та резонансні події, щоб першими реагувати на них і створювати власний оригінальний продукт. Якщо ви прагнете, щоб ваш бренд мав індивідуальність і виділявся серед конкурентів, пам’ятайте про сміливий вміст, який демонструватиме його автентичність.

Звичайно, сподобатись усім неможливо, але меми допомагають потрапити в конкретну нішу та охопити конкретну аудиторію. Тому добре вивчіть того, з ким ви прагнете спілкуватися: хто ваш клієнт, що він дивиться і слухає, як його можна розважити, який гумор притаманний його спільноті.

Отримавши потрібну інформацію, ви зможете обирати мем, що найбільше підходить, і розвивати його, зважаючи на актуальні тенденції. Але й тут існує певний ризик, пов’язаний з тим, що за професійною звичкою нерідко маркетологи створюють мем як пряму рекламу, а не мем як інтернет-жарт. 

Меми — поганий засіб для реклами із посилом: “Купуйте наш продукт, бо ми смішні та креативні”. Звичайно, такий мем може бути цілком прийнятним для ваших наявних клієнтів, але далі цієї аудиторії жарт не піде. Чому? Бо він має бути зрозумілим та актуальним також і для широкої спільноти, яка досі не цікавилася вашою продукцією.  

Створюйте власні, оригінальні меми. Так, це значно складніше, адже потрібно знайти вдалу картинку чи відео, відредагувати їх і додати текст. Це потребує суттєво більше часу, енергії та креативу, але й віддача інша — такий мем має кращі шанси назбирати чимало поширень і більше охоплення.

  Ок, але що робити, якщо на інфомайданчиках нашого бренду ніколи не було мемів, а тут раптом з’явилися?

Реагуйте на останні резонансні події. Оскільки аудиторія вже “підігріта”, обговорення в соцмережах вже ведеться, ваші підписники не будуть шоковані появою мемів з боку вашого бренду, а навпаки відчують, що ви слідкуєте за трендами.

Ось, наприклад, як бренди відреагували на акцію відомого вуличного художника Бенксі, коли він порізав свою картину на шредері. 

untitled-design-1

А це реакція брендів на челендж в соцмережах #dollypartonchallenge

untitled-design-2

І насамкінець 

Пам’ятайте, що популярність мемів продовжує зростати. На сьогодні вони вже стали популярним інструментом комунікації. Їх ефективно використовують потужні бренди у своїй маркетинговій стратегії та комунікаціях. При створенні мемів все ж не забувайте дотримуватися межі — забудьте про хейтспіч чи образи за релігійною, расовою чи статевою ознакою. Обговорюйте ідеї у колективі. Слідкуйте за трендами, вивчайте різні платформи для комунікацій та досліджуйте культуру мемів.