Як написати дієву промову для публічного виступу

За словами Дарлін Прайс, авторки книги «Добре сказано! Презентації і розмови, що приносять результати» («Well Said! Presentations and conversations that get results»), на початку виступу для спікера особливо важливі перші 60 секунд. Цього часу достатньо, щоб здобути увагу аудиторії, увійти в довіру, зорієнтувати у темі та налаштувати на подальшу частину виступу. Якщо ж витратити цей час на непотрібні деталі, подяку або вибачення тощо, увага аудиторії буде втрачена.

Далі ділимося з вами лайфхаками, що обов’язково знадобляться спеціалістам з комунікацій і допоможуть написати ефективні промови для спікерів.

#1. Аналіз аудиторії. Це перший крок, з якого спеціалісту необхідно почати підготовку до написання промови. Зрозумійте, хто ваша аудиторія і чим вона живе. Наскільки добре слухачі розуміються у темі та як ставляться до неї? Які больові точки мають – що змусить їх погоджуватися під час виступу спікера, а що – протестувати.

#2. Правильний початок. Як ми писали на початку, аби увійти у довіру слухачів, важливо правильно розпочати промову. Підійдіть творчо до початку виступу – розкажіть захопливу історію, задайте риторичне запитання, озвучте шокуючу статистику або заголовок, використайте вагому цитату або коментар, увімкніть коротке тематичне відео або ж, наприклад,  додайте реквізит (фліпчарт,  пучок моркви тощо) до виступу. Так ви доповните промову емоційною складовою або додасте елемент жарту.

Анонсуйте структуру промови, адже аудиторія хоче розуміти, куди все рухається. Водночас, залиште інтгригу.

#3. Фінальна ціль. Готуючи промову, подумайте про результати, які хочете отримати після її виголошення. Подумайте, що люди мають зробити після того, як ви завершите промову. Скористатися тими чи іншими послугами, зробити внесок у благодійний проект, проголосувати за кандидата?

 

#4. Структура промови. Одна з ключових рекомендацій для спеціаліста, який готуватиме промову. У публічних виступах чудово працює принцип поділу на блоки. Кожен має розкривати тезу і підводити до певного висновку, а також до call to action. Важливо пам’ятати, що кожна теза має бути підкріплена аргументом або прикладом. Найчастіше промова, яка складається лише з власного досвіду та вказівок спікера, – нецікава. Якщо ж додати актуальної статистики, досліджень і цікавих бізнес-кейсів – це зробить текст ефективним і переконливим.

#5. Одна ідея. Промова повинна мати одну ідею, на яку нанизуються усі тези. Власне на цій ідеї і варто зосередитися. Не намагайтеся написати в промові все, про що знаєте. Розкрийте базу, заінтригуйте, розкажіть про найцікавіше і найпрактичніше – так у слухачів з’явиться лише сильніше бажання продовжити вивчати тему або прослухати промову ще раз.

#6. Мотиваційні виступи. Якщо часу для написання промови достатньо, варто отримати потужну базу для натхнення. Перегляньте мотиваційні виступи на TED Talks або ж перечитайте книгу Кріса Андерсона «Успішні виступи на TED. Рецепти найращих виступів».

Окрім цього, приготуйтеся до запитань. Вони обов’язково прозвучать, якщо аудиторію зацікавила тема або слухачі відчули якісь неточності. Тому заздалегідь продумайте найвірогідніші запитання та відповіді на них. Приготуйтеся до плану «Б», який допоможе повернути увагу слухачів або зупинити дискусію, що відхилилася від необхідної теми.

Ми у соц. мережах:

Останні статті

Блог
Дизайн соціальних медіа
20.02.2024
Columns

Дизайн соціальних медіа та його роль у маркетингових кампаніях: вплив на ефективність та конверсію

Репутація
02.01.2024
Columns

Як створити успішну PR-стратегію: інструкція для «чайників»

комунікації
03.12.2023
Columns

Twitter(X): як українські бренди використовують його для креативних комунікацій

Репутація
25.10.2023
Columns

Обмовки за Фройдом та хайп на війні: ТОП-5 найгучніших PR-скандалів в українському бізнесі