Внутрішні комунікації, або Як зробити своїх співробітників амбасадорами бренду?

/ / Колонки

Внутрішні комунікації, або Як зробити своїх співробітників амбасадорами бренду?

Вівторок, 26 Червня 2018

Головний ресурс будь-якої справи – це люди. Рано чи пізно до цього твердження приходять всі управлінці. При цьому від величини бізнесу або спрямованості це не залежить. Питаннями, як підібрати персонал, займаються HR-менеджери. А от як зробити так, щоб внутрішні ресурси не просто виконували свою роботу, а були ще й віддані компанії (що підвищує ефективність справ у кілька разів) – знають ті, хто займається внутрішніми комунікаціями, або внутрішнім PRом.

  Навіщо вам внутрішній PR?

Незалежно від того, яка чисельність вашої команди – це 20 людей чи 2000, всі вони можуть бути  носіями вашого бренду, або амбасадорами. Від розуміння того, на яку компанію вони працюють, яка мета їхньої роботи і які цінності сповідує компанія – залежить і їхнє ставлення до всієї організації. Яким буде це ставлення, таке вони й будуть транслювати оточенню. І саме внутрішній PR здатний сформувати потрібний імідж компанії в очах її співробітників або змінити його.  Відтак, перше завдання, яке вирішує внутрішній PR – це формування іміджу всередині компанії. Ефективне вирішення цього завдання дозволяє в подальшому використовувати працівників у якості інструменту сарафанного радіо, розповсюджуючи цей імідж далі.

Друге завдання, не менш важливе, – це побудова гармонійного психологічного клімату всередині колективу. Найпростіший спосіб його виробити або підтримати – це відкритий діалог. Знаючи, чого не вистачає вашим працівникам, і маючи зворотній зв’язок від них, ви отримаєте чіткіше бачення їхніх потреб і зможете донести необхідну інформацію. А відтак, отримати нижчу плинність персоналу, більшу відданість роботі, ефективність та гармонійний клімат всередині.

Ще одна задача, яку вирішує правильно побудований внутрішній PR – побудова іміджу роботодавця. Відбудований позитивний імідж дозволить полегшити процес підбору нового персоналу, а також попередити кризи всередині компанії.

Таким чином, налагодивши процеси внутрішніх комунікацій, ви матимете не лише відданих працівників, а й популяризаторів вашого бренду. Безкоштовно, ефективно і надовго. Бажаєте дізнатись, як?

  Інструменти внутрішнього PRу  

Умовно всі інструменти внутрішнього PRу можна розділити на 4 групи.

1. Інформаційні. Сюди відносяться ЗМІ (зовнішні та внутрішні). Зовнішні – якщо інформацію про вашу компанію публікує  якесь поважне ЗМІ, нехай ваші працівники про це дізнаються. Нехай отримають примірник цього журналу або побачать його на нараді, публікацію у Фейсбуці  – не важливо. Головне – донести, що вас публікують.

Внутрішніми ЗМІ можуть бути корпоративний журнал (чим більша компанія, тим частіші випуски), бюлетні, роздаткові матеріали з новинами компанії, відзначенням тих чи інших працівників, лайфхаками, загальними фото.

Ваш сайт – один з важливих інструментів. Нехай там буде розділ, присвячений працівникам. Або ж виводьте працівників в якості експертів. Якщо ж компанія велика (від 2000 співробітників), варто подумати про внутрішній сайт або систему, в якій кожен міг би знайти необхідну інформацію (FAQ) та задати свої запитання керівництву.

2. Аналітичні. До них відносяться:

– зворотний зв’язок. Придумайте систему, яка б його забезпечувала у вашій організації. Це може бути окрема електронна скринька з листами керівництву або щоквартальні зустрічі віч-на-віч. Не важливо, який формат. Головне, аби він працював.

– анкетування. Ви завжди маєте бути в курсі потреб ваших працівників.І найкращий спосіб про них дізнатись – запитати прямо. Розробіть анкетування про те, що в умовах праці ваші працівники хотіли б покращити. Як для них буде зручніше? Чого їм не вистачає більше – уроків англійської, місць для парковки чи дитячої кімнати? А може, вони просто просять змінити сорт кави. Незначна зміна може підвищити лояльність працівників у кілька разів.

3. Комунікативні. Сюди входять всі ті активності, які зазвичай хибно вважають внутрішніми комунікаціями. А саме: корпоративні свята, змагання, тренінги, вітання. Відчуваючи позитивні емоції, в людей виростає більша довіра і прихильність до тих, з ким вони їх пережили. До речі, те ж саме (але навіть більшою мірою) стосується і негативних або страшних подій. Тому корпоративи такі важливі. Але не варто зводити їх до банального застілля. Конкурси, в яких працівники могли б більше дізнаватися один про одного. Інтерактив, який захоплював би всіх. Ігри, подарунки. Зрештою, всі ми були дітьми. То чому ж на один день не згадати, як це.  А ще – придумайте щось, що ваші працівники могли б пережити вперше. Катання на яхті, політ на повітряній кулі, незвичайне шоу – такі емоції залишаться у спогадах надовго!

4. Організаційні. Варто пам’ятати, що найголовнішу інформацію працівники все ж мають отримувати від свого керівника. Тому головні меседжі, формат спілкування, ключові слова для нього має підбирати людина, яка на цьому розуміється – менеджер з внутрішніх комунікацій.

  Хто має займатися внутрішніми комунікаціями та коли  

І, наостанок, кілька слів про те, хто і коли має запроваджувати внутрішній PR  у вашій організації. Часто доводиться зіштовхуватися з тим, що корпоративним PRом займаються менеджери з персоналу. Довгий час це, справді, було їхнім завданням. Та сфера розвивається, і HRи більше не є спеціалістами в цьому питанні. У менеджерів з корпоративної культури і менеджерів з підбору персоналу – різні задачі і цілі. Різні інструменти і погляди. Тому якщо ви хочете отримати ґрунтовний підхід до вирішення питання і ефективні результати – звертайтеся до професіоналів!

Колонку підготувала Анна Мозгова, PR-спеціаліст Perfect PR