Тенденції в маркетингу: що працює, що — ні

/ / Колонки

Тенденції в маркетингу: що працює, що — ні

Четвер, 10 Червня 2021
Пандемія стала каталізатором діджиталізації: бізнес змушений освоювати нові напрямки, щоб втриматися на плаву. Умовний ресторан, якому до пандемії не потрібно було опановувати доставку їжі, змушений не тільки налагодити та оптимізувати внутрішні процеси, але й боротися за увагу на рекламних майданчиках Google i Facebook. Який він, інтернет-маркетинг 2021 і куди мають рухатися digital-агентства, щоб бути на хвилі з клієнтом? Перевагу мають ті, у кого більша фінансова подушка й хто вправніше працює з новими технологіями. Локдаун змусив діджиталізуватися не один бізнес, тому конкуренція за місце для показу реклами виросла. І за місце у стрічці в Instagram, і за другу позицію у пошуковій (рекламній) видачі Google почало конкурувати більше компаній. Користувач тут виграє, адже отримує більший вибір. Представники ж бізнесу, конкуруючи за плейсмент (місце для показу реклами), платять більше. Саме тому перевагу у боротьбі мають ті, хто здатен переплатити, і ті, хто може якісніше, прискіпливіше налаштувати й оптимізувати рекламні процеси. Змінюються підходи до аналізу даних: Facebook вже не зможе «читати думки». Apple дав користувачам можливість вибору: ділитися даними чи ні. Відмова від відстежування вдарить по цілій індустрії: таргетологи не зможуть якісно налаштовувати рекламу, через що ефективність онлайн-маркетингу знизиться. Власники ж медійних майданчиків, які здають рекламні банери в оренду, отримають менше кліків, а значить — і менше прибутку. Тобто відбудеться відкат ефективності на кілька років, і відчуття, що Facebook «читає думки» вже не буде. Як мінімум певний час, адже розвиваються нові методи для збору даних, і для того, щоб бодай не втрачати інформацію про відвідувачів сайту, потрібно використовувати нові підходи у вебаналітиці. Один із таких підходів, зокрема, агенція Perfect PR вже внутрішньо тестує. Аналітика — рулить. Просто «піти в діджитал» вже не працює. Потрібно вміти працювати з алгоритмами систем, збирати дані, аналізувати їх, і, що важливо, — приймати правильні рішення. А правильні рішення — ті, що ґрунтуються на достатній кількості даних. Тому потрібно знати, для прикладу, такі показники, як ROI, ROMI, ROAS, LTV, і на вивірених показниках уже приймати рішення. Де потрібно бути зараз, щоб опинитися з клієнтом на одній хвилі? Всюди, де є клієнт. Адже умовна київська будівельна компанія у боротьбі за плейсмент конкурує не лише з іншими 200-ма компаніями, які теж рекламують житло, але і з доставкою їжі, новим смартфоном, таксі, доставкою квітів, черговою трендовою іграшкою… А якщо піти ще далі, то за увагу конкурувати потрібно зі сторіс подруги в Instagram, із лонгрідом бізнес-аналітика у LinkedIn, смішнявим відосиком із собачкою у Tik-Tok, стендап-подією у Facebook чи оглядом фуд-блогера японського ресторану в Копенгагені в YouTube. І для цього потрібно чітко розуміти свого клієнта, правильно збирати дані, правильно їх аналізувати та приймати правильні рішення. Якісних даних й ефективних рішень ✌? Автор: Тарас Гуменюк