Сам собі піарник, або Особливості персонального піару

/ / Колонки

Сам собі піарник, або Особливості персонального піару

Середа, 25 Липня 2018

Власник великого бізнесу, дизайнер-фрілансер, копірайтер, який шукає замовлення на онлайн-біржах, безробітний фахівець – усім їм (незважаючи на величину компанії, вид діяльності чи послуг) потрібен персональний піар. Це виклик часу та вимоги ведення успішного бізнесу.

З чого почати?

Чим би ви не займалися, майже у 100% випадків на ринку є конкуренти. Завдяки особистому піару ви можете виокремитися, стати унікальним. Так, можливо, на стартап зі схожою ідеєю вже хтось збирає гроші, але конкурент, на відміну від вас, не має цінного досвіду реалізації схожих проектів, не має високих менеджерських якостей, високої працездатності та цілеспрямованості. Або ж просто не зумів донести свої переваги до цільової аудиторії, у цьому випадку – до потенційних акціонерів.

Тож із чого починати? Як і все інше – з чіткого планування. Потрібно написати піар-стратегію. Якщо є можливість, то правильним рішенням буде звернутися за допомогою до фахівця з комунікацій. Піарник визначить вашу цільову аудиторію, зробить медіааналіз, вирахує кількість та якість присутності у медіа. І найголовніше – визначить цілі та завдання, які стануть наріжним каменем персональної піар- стратегії.

Але піар – це, звісно, не вища математика. Прочитавши кілька книг, статей, можна й самому працювати над тим, щоб потрібні вам люди (ЦА) дізналися про вас з того боку, якого вам потрібно (правильне позиціонування). До прикладу, якщо ви весільний фотограф з дуже високим прайсом, то вам потрібно, щоб молоді заможні люди, натрапляючи на згадку про вас, дізнавалися, що саме ви зробите кращі світлини важливої події. А не про те, що ви нещодавно проходили курси з кулінарії.

Тому ви маєте чітко доносити інформацію, у чому ви кращий та унікальний, говорити мовою своєї цільової аудиторії та публікуватися на майданчиках, де вона зазвичай буває. Зрозуміло, що інтерв’ю для журналу «Ліза» не допоможе дизайнеру знайти нових клієнтів.

 

Щоденні дії для персонального піару

Соціальні мережі вже давно стали нашими майданчиками для персонального піару. Саме тут найшвидше можна розповісти про свої досягнення та переваги. В Україні – одним із найвідвідуваніших ресурсів є Facebook. Можна створити публічну сторінку (не особисту), на якій дозволено вмикати рекламу. Тут пишіть фахові, корисні поради зі своєї сфери. Таргетуйте рекламу на потрібну аудиторію, потрібну локацію. Якщо у вас багато друзів на особистій сторінці, поширюйте кожну публікацію і туди. Закликайте друзів підписуватися на публічну сторінку. Шукайте великі відкриті групи у Facebook, дотичні до вашої сфери, і публікуйте там власні дописи.

Пишіть аналітичні дослідження, персональні блоги, знімайте і викладайте відеоконтент. Можна створити Youtube-канал для своїх відеопублікацій. Проте не забувайте, що на Facebook потрібно завантажувати відео з комп’ютера, адже ця соцмережа не дуже «любить» Youtube і тому знижуватиме кількість показів такого контенту у стрічці ваших друзів чи підписників.

Записуйте аудіоподкасти на вашу тематику. Розповідайте про тренди, новинки у вашій сфері, запрошуйте до розмови фахівців.

Пам’ятайте і про присутність офлайн. Відвідуйте місцеві бізнес-події, виставки, форуми, які дотичні до вашої сфери діяльності. Зголошуйтеся бути спікером, експертом.

Якщо коротко – будьте максимально активними у своїй діяльності і не забувайте кожну активність висвітлити з найкращого боку.

Репутаційні ризики, або антикризовий піар

Чим більше зростатиме ваша популярність, з тим більшою кількістю негативних коментарів, відгуків будете зіштовхуватися. Якщо ви вже наважилися стати публічною особою, просто будьте готові до цього. Цей світ ще не скоро зміниться. Боти на замовлення конкурентів, хейтери, заздрісники, люди з заниженою самооцінкою дозволяють собі говорити про інших нецензурними словами, навіть не маючи жодної на це мотивації. Таких потрібно просто ігнорувати і не вступати у дискусію. Від них годі чекати конструктиву.

Але, зрештою, критика може бути мотивована. Усім людям властиво помилятися. Інколи всі обставини можуть скластися проти вас: ви виконали свою роботу не на 100% чи, зважаючи на здоров’я, не дотрималися дедлайну і т.д. Тому про вас залишили аргументований негативний відгук.

У таких випадках – ваша реакція визначальна. Не бійтеся визнавати свої помилки, не бійтеся доступно пояснити, не бійтеся вибачитися. Бували випадки, коли люди, правильно діючи в кризових ситуаціях, чесно визнаючи свій провал, виходили справжніми переможцями з новими клієнтами та новими замовленнями. І, найважливіше, отримували репутацію адекватної, розумної особи.

Натомість відмовчування на коментарі та аргументовані претензії або зверхні грубі відповіді можуть призвести до ескалації конфлікту та втрати позитивного іміджу на довгий час.

Пам’ятайте, що будувати персональний бренд з чистої сторінки набагато легше, ніж коли персональний бренд побував у затяжній кризовій ситуації.

Результати успішного персонального піару

Постає логічне запитання, а як виміряти, чи успішний був піар і яких див очікувати від нього. Передусім визначте, чи вдалося досягнути або хоча б наблизитися до поставлених у піар-стратегії цілей та завдань.

Порівняйте медіамоніторинг до і після проведеної піар-кампанії. Кількість позитивних згадок повинна суттєво зрости.

Ввівши своє ім’я у стрічку пошуковика, маєте отримувати ідеальну картинку власника бізнесу/фахівця/митця. Має зрости кількість звернень клієнтів і, відповідно, – ваш бізнес.

Але, пам’ятайте, як і будь-яка інша піар-кампанія, персональна промоція – це нешвидка справа. Вона потребує багато наполегливої щоденної праці та чіткого дотримання стратегії.