Огляд дослідження Future 100: про ключові тренди, що матимуть безпосередній вплив на комунікації

/ / Колонки

Огляд дослідження Future 100: про ключові тренди, що матимуть безпосередній вплив на комунікації

Четвер, 29 Серпня 2019
Глобальна реклама агенція J. Walter Thompson Company опублікувала щорічний дайджест споживчих  інсайтів і трендів Future 100. У ньому йдеться про зміни та тенденції, які ми спостерігатимемо найближчий рік у різних сферах: культурі, технологіях й інноваціях, маркетингу,  способі життя, рітейлі тощо. Звертаємо увагу на найцікавіші з нашого погляду, що матимуть безпосередній вплив і на комунікації: #Social media wellbeing: турбота про психологічний стан користувачів соцмедіа   Негативний вплив використання соціальних медіа – одна з найбільш обговорюваних і спекулятивних тем останнім часом. Результати численних досліджень вказують, що активне використання соцмедіа може спричиняти психологічну напругу, що насамперед призводить до занепокоєння, депресії, безсоння тощо. Натомість у грудні 2017 року Facebook провів власне дослідження з цієї теми. Результати свідчили, що під час тривалого пасивного споживання інформації – читаючи, але не взаємодіючи з друзями або колегами – в учасників погіршувалося самопочуття. Відтак зараз ми можемо спостерігати, як компанії та платформи, на кшталт Google, Facebook, Youtube, намагаються повернути довіру та публічно заявляють, що психологічний стан користувачів під час користування соцмедіа (Social Media Wellbeing) – їхній пріоритет. Окрім того, компанії визнають, що несуть відповідальність за весь негативний вплив і стрес для користувачів соцмедіа, тому активно впроваджують програми з протидії цьому. Зокрема, на офіційному сайті Facebook створено розділ Online Wellbeing. Він включає портал для молоді,  який містить поради як помірно користуватися соцмережами. Окрім того, окремі розділи присвячені врегулюванню конфліктів через особистого спілкування, запобіганню самогубству. У квітні 2018 року  відповідний відділ створив і Instagram – його спеціалісти мають зробити платформу  більш «здоровою» для користувачів.   #Ethical internet: як tech-компанії переосмислюють наслідки інновацій Експерти технологічної галузі та бренди звертають увагу на згубний вплив інновацій. Вони закликають Big Tech активніше переосмислювати свою «поведінку», вивчати етичні наслідки існування власних проектів. У травні 2018 року міжнародна організація Amnesty International, а також Access Now та інші організації-партнери запустили проект The Toronto Declaration, що спрямований на збереження рівності та недискримінації в системах машинного навчання. А Тім Бернерс-Лі, засновник Всесвітньої павутини, пропонує нове бачення альтернативного інтернету та визнає: «Незважаючи на всі досягнення, інтернет перетворився на двигун нерівності та поділу». #Brand Therapists: як компанії будують стосунки з споживачами Бренди виходять за межі своєї діяльності та поглиблюють, «оздоровлюють» стосунки зі споживачами. Вони не лише продають речі або послуги, а насамперед, пропонують досвід, що сприяє саморефлексії.   Приклад для ілюстрації. Компанія Lola, що виробляє засоби жіночої гігієни,  працює над дестигматизацією сексульного здоров’я за допомогою інформаційної кампанії «Давайте поговоримо про це» (Let’s Talk About It). Ця кампанія була запущена у 2017 році у форматі гарячої лінії із заздалегідь записаними повідомленнями з питаннями і відповідями на тему проблем і занепокоєнь у сексі. Лише за перший тиждень гаряча лінія отримала понад 1600 дзвінків від чоловіків і жінок. #Inclusive design: мейнстрім наступних років Інклюзивний дизайн став мейнстрімом. Низка глобальних компаній вже визнала, що за інклюзією – майбутнє, та глибоко інтегрувала цей інсайт у свою діяльність.  Вони створюють інструменти для справедливого майбутнього. У підтвердження цьому виставка The Access & Ability, що тривала у музеї дизайну Cooper Hewitt  (м. Нью-Йорк) з грудня 2017 до вересня 2018 року. Учасники виставки досліджували важливість дизайну для людей з обмеженими потребами.   Учасники представили понад 70 робіт, що розроблені для допомоги людям краще орієнтуватися у світі. Серед виробів: ювелірні вироби з навігацією; сорочки, що перекладають музику у сенсорний досвід та чимало іншого.