Неписані правила держкомунікацій: ключові думки комунікаційників державних інституцій

/ / Колонки

Неписані правила держкомунікацій: ключові думки комунікаційників державних інституцій

Середа, 20 Жовтня 2021

PR-спеціаліст агенції Perfect PR Владислав Рудий відвідав тематичну дискусію «Держкомунікації: неПИСАНІ правила» під час 28 BookForum і занотував ключові думки, якими поділились комунікаційниці/ки державних інституцій.

Участь в обговоренні брали комунікаційниця Центральної виборчої комісії Іванна Стець; радниця з комунікацій міністра закордонних справ України, експертка Центру кризового управління ПРООН при МЗС України Марина Дадінова; директор з маркетингу Укрпошти Андрій Скоцик; Модерувала захід експертка з комунікацій, співзасновниця Lviv Media Forum Світлана Крижанівська-Блінова.

1. Держкомунікації не закінчуються ніколи, навіть у вихідні й свята.

2. Не нехтуйте простими людськими словами і гумором. Бо говорити у спосіб “згідно з” це вже якось не ок. Термінологію можна і варто використовувати, якщо це потрібно для правильного донесення інформації.

3. Важливо, щоб уся команда говорила в один голос назовні, тому пам’ятаймо про налагоджені внутрішні комунікації.

4. Робота в держсекторі важка, тому залишайтесь собою і будьте вірними своїм цінностям.

5. Не долучайтесь до проєктів, які не збігаються з вашими цінностями. Адже важко бути адвокатом диявола.

6. Часом 7 змістовних слів можуть писатися 7 годин, щоб чітко і коректно донести інформацію для різних людей.

7. Ніколи не брешіть!

8. Будь-який креатив має бути обґрунтований.

9. Якщо ваша комунікація не зайшла й аудиторія розгнівалась, то важливо визнавати свої помилки і вибачатися. Досить часто це найкраще рішення, бо інформаційної шкоди вже завдали.

10. Не створюйте теплу ванну для спікерів, тому що людина має розуміти, чого хоче аудиторія, і бути готовою відповідати на складні й контроверсійні запитання.

11. Комунікація – це зв’язок з реальністю, тобто треба доносити інформацію тією мовою, фактами і прикладами, які є частиною життя суспільства.

12. Завжди ставте себе на місце людей, які отримуватимуть інформацію від держоргану.

13. Смисли і сенси важливіші за рекламні прояви.

14. Складно комунікувати одну і ту саму річ для різних аудиторій (працівники, стейкхолдери, інвестори тощо), і реакція аудиторій може бути різною.

15. Держкомунікації мають бути корисними для людей.

16. Пошук натхнення та ідей це постійний і абсолютно нормальний процес.

17. Ніколи не починайте комунікації з “а давайте зробимо мемстаттюподкаст” без розуміння, чому і навіщо. Комунікації мають відповідати операційним та стратегічним цілям.

18. Часом комунікації – це конкретне повідомлення конкретній людині, яка може приймати рішення і мати вплив.

19. Чи має право комунікаційник держустанови бути людиною? Залишаючись людиною, ти можеш проявити більшу емпатію до своєї роботи. Але пам’ятайте певні обмеження, які накладає на особу публічність.

Автор: Влад Рудий