Одне з останніх досліджень Edelman – Edelman Trust Barometer Special Report: In Brands We Trust – вкотре продемонструвало зниження загального рівня довіри до брендів і зростання очікувань: зокрема, у реалізації програм з корпоративної соціальної відповідальності. У результаті дослідження виявилося, що лише ⅓ споживачів (34%) довіряють брендам, продукцію або послуги яких купують. Найбільший рівень довіри в Індії, Китаї та США.
У межах дослідження опитано 16 тис. осіб, жителів 8 країн, серед яких США, Бразилія, Китай, Німеччина. Дослідження проводили впродовж квітня та травня 2019 року.
Дослідники з’ясували, що один із ключових факторів у прийнятті рішень про ту або іншу покупку – довіра до бренду. Про це вказали 81% опитаних. Цей показник поступається лише атрибутам продукції: якості (85%), зручності (84%), цінності (84%).
У дослідженні йдеться, що хороша репутація мотивує споживачів лише спробувати продукт. 67% респондентів зійшлися на думці, що купувати продукцію обраного бренду на постійній основі спонукає довіра.
Дослідники також виявили низку інших цікавих тенденцій, що пов’язані з довірою. Упродовж останніх років кількість та інтенсивність використання блокувальників реклами значно збільшилася та перетворилася у звичку. Але лише за один рік (у порівнянні з минулим) активність блокувальників підвищилася на 10 позицій – сьогодні 73% людей уникають реклами.
У свою чергу 41% з людей, які бачать рекламу брендів, не вважають її правдивою або точною. Разом з тим, 76% опитаних зазначили, що звернуть увагу лише на комунікації брендів, яким довіряють. Відтак актуалізується питання залучення інфлюенсерів – 63% споживачів більше довіряють тому, що говорять інфлюенсери про бренди, ніж самі бренди про себе. Це підтверджує факт – люди довіряють людям.
Більше половини респондентів вважають, що бренди мають бути залучені до вирішення щонайменше однієї соціальної проблеми, що немає прямого стосунку до компанії.
Цікаво зауважити й про те, що, згідно з дослідженням, 56% опитаних вважає, бренди використовують соціальну відповідальність як маркетинг, щоб продати більше продукції.