Як змінився Digital-маркетинг від початку війни

/ / Колонки

Як змінився Digital-маркетинг від початку війни

Середа, 01 Червня 2022

Після 24 лютого значні зміни відбулися у роботі багатьох галузей, не став виключенням і український діджитал-маркетинг. На топ-5 найбільш поширених запитань про те як змінилось його функціонування під час війни в Україні відповідає digital-спеціаліст нашої агенції Тарас Гуменюк.

Як змінився Digital-маркетинг від початку війни?

В першу чергу, реклама зупинилася. І в цьому вакуумі змінилась конкуренція. На початку війни у наші стрічки в соцмережах ввірвалися митці і не тільки з країн Заходу: фотографи, дизайнери, крафтові магазини, які заявляли про підтримку України та солідарність з нею. Пізніше хвиля таргет-ентузіазму зменшилася і почали повертатися рекламні оголошення від найпрудкіших – тих, хто вирішив не зупиняти бізнес і навіть заробити на хвилі патріотизму. Звісно, підтримуючи при цьому ЗСУ. Пізніше, вслід за тенденцією, у діджитал сфері, як і у значної частини бізнесу, з’явилась нова потреба – у Західному ринку. Тому, підозрюю, прямо зараз фахівці зобов’язані вивчати мови – англійську, польську, французьку, німецьку. Це все збільшує цінність спеціалістів на ринку праці і дозволяє конкурувати з іноземними колегами. 

Чи можемо ми порівняти цю «кризу» в діджиталі з кризою, яка була під час коронавірусу?

Ну це не зовсім коректно буде їх поставити в один ряд. Пропоную такий погляд: коронакриза змусила нас швидше діджиталізуватись. У житті з’явилися зум, тік-ток, віддалена робота. Та, навіть відповідні правки у Трудовому кодексі. Зараз же – ми повинні інтегруватися у західні діджитал-процеси. Це за собою тягне вивчення мов, особливостей GDPR та аналізу без Google Analytics (Universal Analytics).

Що ти скажеш про те, що використовувати digital-маркетинг наразі недоречно?

Не погоджуся. Бізнесу потрібно комунікувати з клієнтами тут і зараз. Відмовлятися від певних каналів спілкування варто тільки у разі їхньої крайньої неефективності. Зрештою, можна шукати і реалізовувати нові можливості: Dodo Socks, наприклад, чудово опанували можливості нативного просування у Twitter.

Які інструменти digital-маркетингу зараз доречно використовувати, а які ні?

Ті, які дають найбільшу віддачу, тут і зараз. Тут уже залежить від специфіки бізнесу, його етапу життєвого циклу, маржинальності. Для когось доцільно запускати рекламні кампанії в Інстаграм, для когось – нагадатись клієнту через email, комусь буде краще використати інструменти LinkedIn в рамках Social Selling. 

Які твої рекомендації для бізнесу.

Рекомендую – не чекати, поки все закінчиться. По можливості, включитися у боротьбу на західних ринках, та не втрачати зв’язок з клієнтом тут і зараз. Для цього потрібно зберегти бюджет для комунікації з клієнтом. Також варто бодай 10% рекламного бюджету залишити для просування бренду, непрямої реклами. Решту – вкладати у перевірені канали, котрі мали найкращу рентабельність.