Harvard Business School: ефективний зворотний зв’язок

/ / Колонки

Harvard Business School: ефективний зворотний зв’язок

Неділя, 27 Жовтня 2019
Будь-яка креативна робота завершується зворотним зв’язком від клієнта чи аудиторії. Цей елемент хоч і останній у переліку реалізації, але не менш важливий. Якісний зворотний зв’язок допомагає оцінити свою роботу та роботу інших спеціалістів. Harvard Business School провели дослідження і довели, що просити пораду замість зворотного зв’язку суттєво збільшує ефективність фідбеку. Серед 200 опитаних, люди, яких запитали про пораду, вказали на 56% більше шляхів покращення роботи. Чи це не диво!   Це відбувається через те, що фідбек – занадто абстрактне поняття, яке не дає респонденту чітких інструкцій. Порада виступає прямим запитанням: «Що і як ми можемо зробити краще?». Саме тому порада нокаутує фідбек у останньому раунді за ефективну відповідь! У дослідженні Harvard Business School взяли участь 200 реципієнтів. Їм запропонували допомогти допрацювати мотиваційний лист про прийом на роботу на посаду репетитора. Відповіді у графі «фідбек» були занадто не конкретними, наприклад: «Здається, ця людина відповідає потребам вакансії. Він має досвід роботи та практику викладання». Натомість коли реципієнтів попросили дати пораду по покращенню мотиваційного листа, відповіді кардинально змінилися. «Я б запропонувала додати інформацію про методику викладання, якою ви користуєтеся» – додала одна з учасниць дослідження. Погодьтеся, це вже більше схоже на релевантну відповідь. Harvard Business School: ефективний зворотний зв’язок   Ще один експеримент в рамках дослідження показав різницю між фідбеком та порадою на прикладі презентацій нових маркетингових стратегій. Роботодавці, яких запитали про фідбек, залишили фрази: «Це був гарний виступ без якихось зауважень до їхньої роботи». Натомість поради звучали набагато конкретніше: «В майбутньому, я б радив більше кооперуватися з керівництвом. А під час презентації, будь ласка, ходіть по кімнаті, щоб бути впевненим, що люди бачать вас». Фідбек часто асоціюється з оцінкою, тому не варто чекати конструктивних зауважень. Натомість, попросивши про пораду, люди менше зупиняються на оцінюванні роботи, але ж концентруються на майбутніх діях – адже у майбутньому так багато можливостей все виправити та зробити краще.