Як обрати PR-агенцію: 6 порад, як не помилитися з партнером

Автор статті: Andrii Burda

Дата публікації: 22 May 2019

У житті компанії чи невеликої фірми або стартапу виникає потреба у впізнаваності та керуванні власною репутацією. Чим більше досягаєш – тим більше про тебе говорять. А от що саме в людей на думці про вас чи ваш продукт, залежить від того, хто і як над цим працює. Ми підготували шість порад про те, як обрати партнерів, яким можна довірити свою репутацію та не пошкодувати про це.

bethany-legg-9248-unsplash

«Сарафанне радіо»  – наше все

Як не крути, а розповіді один одному про послугу чи продукт були та залишаються головним генератором потоку клієнтів у багатьох сферах. Це ж стосується і фахівців, які працюють над репутацією. Звертайтеся по рекомендації до друзів і колег, у яких вже був досвід співпраці з агентствами.  Обравши підрядника, переконайтеся в тому, що це реальні люди. Прийдіть в офіс на каву та познайомтеся особисто. Адже дуже важливо бачити на власні очі людей, які працюватимуть над вашим іміджем. Зрештою, при проведенні масштабних акцій іноді одноразово потрібні відразу двоє-троє фахівців. Переконайтеся, що в агенції вони є.

Сайт агенції – обличчя агенції

Знайомство з PR-агенцією у багатьох розпочинається з перегляду офіційного сайту. Головний розділ – «Клієнти», адже там можна побачити тих, хто вже користувався чи користується послугами агенції. На жаль, більшість своїх клієнтів PR-ники не оприлюднюють через підписані з ними угоди про нерозголошення послуг. Однак, щоб зрозуміти професійність агенції, досить і тих компаній, які вказані у портфоліо на сайті. Введіть їх у Google  та самостійно подивіться, що про них пишуть інші, які події з життя цих компаній висвітлені у ЗМІ, як системно з’являються новини та як їх багато. Звісно, іноді у PR-агентства приходять клієнти з потребами організувати одноразові заходи PR-підтримки, тому кожен випадок потрібно розглядати окремо.

Завантаженість менеджерів агенції

Як правило, до PR-агенцій звертаються у випадках, коли простіше працювати з досвідченими фахівцями, аніж довго шукати  у свій штат людину і самостійно розвивати цей напрямок. Або інший випадок, коли потрібно якраз розвантажити внутрішніх співробітників компанії. Власне, слід переконатися, що в агенції, до якої ви звертаєтеся, співробітники також не перевантажені та зможуть з головою поринути у ваш проект, не відволікаючись на інших. В ідеалі, менеджер, якого за вами закріплять, буде вести не більше двох проектів одночасно.

Тестове завдання – лакмусовий папірець

Робота з PR-никами –це завжди про довіру. Якщо ж у вашій компанії криза або просто хочеться висвітлити у медіа свої сильні сторони, то завжди потрібно буде розповісти про свої недоліки. Адже без комплексного аналізу якісно опрацювати ваш запит буде неможливо. Щоб визначити, чи зрозуміють фахівці агенції ваші потреби, попросіть потенційного підрядника підготувати індивідуальний план з PR-супроводу, виходячи з цілей і завдань вашої компанії. Однак будьте готові до того, що, можливо, це буде платна послуга.

Дешевий PR  – нікчемна репутація

Важлива річ: хороший піар не може коштувати дешево. Якщо вам пропонують розробити комунікаційну стратегію за 2 000 грн – втікайте від цього підрядника. І навпаки, якщо PR-супровід оцінюють сумою з шістьма нулями, то кампанія з просування повинна бути національного масштабу і відповідати рівню вашої компанії. Тоді це – адекватна ціна. Але головним показником ефективності залишається KPI, критерії якого ви повинні визначити завчасно.

Показники ефективності – наше все

Головний капітал авторитетного PR-агентства – зв’язки із ЗМІ та репутація директора чи власника і його співробітників як досвідчених експертів у сфері комунікацій. Тому на ці показники треба звернути особливу увагу. В ході переговорів з агентством домовтеся про критерії оцінки ефективності майбутньої PR-кампанії. Ви повинні чітко знати, що отримаєте саме за підсумками проведеної роботи, наприклад, скільки публікацій про вашу компанію вийде в ЗМІ у результаті PR-кампанії.

А ще врахуйте дуже важливий нюанс при виборі PR-агентства. Дуже важливо, щоб підрядникові подобався ваш бренд і компанія. Налаштуйтесь на те, що відносини між вами повинні бути абсолютно партнерськими. Агентство не перебуває у вашому прямому підпорядкуванні, проте є продовженням вашої команди, яка тримає руку на пульсі вашої репутації. Чи ваш підрядник саме такий?)