Топ незвичних PR-ходів кандидатів у президенти

Автор статті: Наталя Улинець

Передвиборчі перегони в Україні це завжди креативний процес. Політики-новачки та досвідчені політичні гравці генерують незвичні та цікаві PR-кампанії, окремі приклади з яких ми пам’ятаємо ще довго. Цей рік не виключення!

Враховуючи, що у виборах-2019 участь бере рекордна в історії України кількість кандидатів, не дивно, що деякі з них спробували виділитися серед інших своєрідними обіцянками та цікавими PR-ходами.

Добірка таких казусів політиків далі.

Хочеш стати дружиною Президента? Ігор Шевченко шукає кохану!

Фото з сайту ihorshevchenko.win/wife

Фото з сайту ihorshevchenko.win/wife

 

Два меседжі водночас на своїх бордах розмістив кандидат у президенти Ігор Шевченко, а також на офіційному сайті охочі кандидатки можуть заповнити форму, завантажити фото та взяти участь у своєрідному конкурсі.

Також Ігор Шевченко відзначився в Давосі на економічному форумі, взявши п’ять безкоштовних шапок замість однієї, знімав відео цих «шапкових махінацій», а потім у своєму штабі розгорнув кампанію, розсилаючи безкоштовно сині шапки всім охочим.

sini-shapki

Фото з facebook-сторінки Igor Shevchenko

Компанія «Укрпошта» креативно скористалася ситуацією й отримала багато позитивних відгуків.

Фото із facebook-сторінки "Укрпошта"

Фото із facebook-сторінки “Укрпошта”

Привітання з Новим роком президента Голобородька

Володимир Зеленський оголосив про кандидування в президенти, привітавши українців з Новим роком 31 грудня в час, коли традиційно на телеканалах транслюють привітання від Президента.

Передвиборча реклама Володимира Зеленського

Передвиборча реклама Володимира Зеленського

Його передвиборча кампанія загалом дуже різниться від традиційних алгоритмів ведення кампанії своїм Digital-спрямуванням: мегаактивний Instаgram, stories, хештеги (#зеситуація, #зробимоцеразом, #наблюдательчеллендж, #язаЗе, #зеправила_життя, #зефейк, #lopatachallenge!, #зекоманда, #президентслуганароду), челенджі на будь-який смак, своєрідні лозунги на білбордах, спрямування на молоду цільову аудиторію.

Садовий знімається з перегонів на користь Гриценка

Прецедент в українській політиці, який викликав хвилю палкого обговорення в соціумі. Багато хто сприйняв цей крок Садового позитивно, назвавши його абсолютно логічним, правильним, а також сильним рішенням.

sadovii-i-gritsenko

Фото з facebook-сторінки Анатолій Гриценко

Ще політики підписали угоду, яка передбачає, що Садовий знімає свою кандидатуру з виборів президента, а Гриценко зобов’язується «бути чесним». Помітили співзвучність із лозунгом Гриценка «Чесних більше»?

Пізніше Дмитро Гнап та Дмитро Добродомов також оголосили про відмову балотуватися на пост глави держави на користь Гриценка.

Потім мінус ще два кандидати: Сергій Кривоніс та Євгеній Мураєв.

Кандидати, що спочатку балотуються, а потім знімаються з передвиборчих перегонів, працюють на свою впізнаваність задля кращого результату на вже близьких парламентських виборах.

Цікавий Блог Андрія Садового захопив YouTube, бо його рекламні ролики бачив кожен користувач. Їх було неможливо не побачити: Садовий готує романтичну вечерю, варить какао, просить поради стосовно виховання собаки Йотамчика, кличку якого тепер знає кожен другий українець.

Фото з YouTube каналу Андрія Садового

Фото з YouTube каналу Андрія Садового

 

Каплін відстоював програму Гітлера, прийнявши її за свою

Ведучі Hate Night Show зачитували «25 пунктів» НСДАП 1926 року кандидату в президенти Сергію Капліну під виглядом його власної передвиборчої програми, і він 20 хвилин відстоював кожен пункт програми Адольфа Гітлера, нічого не запідозривши.

«… Каплін нічого не помічає, коментує, як свою програму, сперечається, захищає кожен пункт, розповідає, як він буде приймати закони за цими пунктами… Двадцять хвилин це тривало. Потім я не витримав і повідомив йому, що цю програму писав не Каплін, а Гітлер», написав у мережі Facebook ведучий шоу.

Фото з каналу YouTube "5 Канал"

Фото з каналу YouTube “5 Канал”

 

Навипередки з Тимошенко

Тролінг від Сергія Капліна: з початку передвиборчих перегонів це боротьба обіцянок стосовно зниження ціни на газ. Хтось сприймав це серйозно, та більшість жартували з цього приводу. У соцмережах популярними були коментарі на кшталт: «Хто більше?», «А хто з кандидатів пообіцяє мені доплачувати за використаний газ?»

Фото Facebook ЄвроМайдан

Фото Facebook ЄвроМайдан

timoshenko-garantuye

Фото Facebook ЄвроМайдан

Нещодавно лідерка «Батьківщини» поділилась в Instagram відео, у якому вона купує хот-дог на заправці. У відповідь кандидат Каплін не стримався та виклав у Facebook своє фото з хот-догами та прокоментував це : «ЮЛЯ, ПРИВЕТ!:))»

Фото Instagram Юлії Тимошенко

Фото Instagram Юлії Тимошенко

 Фото Facebook Сергій Каплін

Фото Facebook Сергій Каплін

 

Відомо, що Юлія Тимошенко любить приміряти на себе образи відомих жінок:

Лілу з «П’ятого елемента»,

принцеса Лея із «Зоряних Воєн», 

Дайнеріс із «Гри престолів».

На початку цього передвиборчого сезону Юлія Тимошенко з’явилась у точно такому костюмі, в якому була одягнена героїня «Карткового будиночка» Клер Андервуд. Як відомо, Клер Андервуд у серіалі стає президентом США. А Тимошенко таким чином натякнула, що мітить у президенти України.

timoshenko-kler-andervud

Фото Facebook Дмитро Наталуха

«Томос-тур» Петра Порошенка

Саме так українці назвали події після здобуття Україною томосу. Президент побував у майже всіх областях України, у своїх виступах глибоко занурився у церковну тематику. В кожному з міст події відбувались приблизно за одним сценарієм: зустріч делегації, літургія, молебень, тривала емоційна промова Порошенка і, насамкінець, фото з вірянами.

poroshenko

Фото Vesti

Безсумнівно, здобуття автокефалії Українською церквою це перемога. Українці чекали цього досить довго, однак таке використання цього здобутку в політичному PR  знецінює його.

Цьогорічні вибори охрестили запеклими та непередбачуваними. Навіть соціологи не беруться однозначно передбачати, хто вийде у другий тур. Ми спостерігаємо у суспільстві кризу недовіри до політиків і одночасно запит на нове обличчя. Така ситуація може спровокувати несподіваний результат.

Вибори під час війни, найбільша кількість кандидатів у президенти, використання нових політичних технології, індивідуальний підхід до виборця, Digital PR-кампанї і не лише цим різниться президентська передвиборча кампанія 2019року. Висновок один – критично осмислити, визначитись та однозначно йти на вибори.