Чому варто подбати про ефективність компанії у соцмережах і як це зробити

Автор статті: Олександр Дуб

Дата публікації: 20 Липня 2020

Сьогодні мало не все життя обертається у соцмережах — від простих обговорень, куди піти на вихідні, і до глобальних проблем на кшталт як правильно побудувати бізнес. Тому для компаній присутність у соцмережах — це вже необхідність. Але самої присутності замало, потрібно мати чіткий план того, що компанія хоче отримати від соцмереж, що вони повинні давати її підписникам/клієнтам та у що це все повинно з часом конвертуватися.

dizajn-bez-nazvaniya-1

Насправді перевагами соцмереж є їхня внутрішня дружня атмосфера, яка дозволяє в першу чергу не пропонувати придбати товар чи послугу, а викликати справжню, безпосередню довіру до компанії/бренду/особистості. Але зациклюватися на соцмережах теж не варто, і не варто їх перетворювати у єдиний майданчик для спілкування з клієнтами та ведення бізнесу. Хороший, інтуїтивно зрозумілий та легкий у користуванні сайт ще ніхто не скасовував. І сайт — це той майданчик, який дозволяє отримати від соцмереж ще більше користі, адже за допомогою нехитрих інструментів можна “вловити” аудиторію, яка відвідала сайт, і дуже продуктивно попрацювати з нею у соцмережах.

 

Якщо компанія заходить в соцмережі з єдиною метою — швидко отримати продажі — то це марна трата часу і ресурсів

 

Основним упередженням компаній щодо соцмереж є те, що вони не приносять їм продажів. Тут варто відразу зауважити: якщо компанія заходить в соцмережі з єдиною метою — швидко отримати продажі — то це марна трата часу і ресурсів. Адже побудова взаємодії та довіри з користувачами в соціальних мережах — довгий шлях, який потребує постійної роботи. Саме тому часто власники компаній щиро дивуються, що “от у конкурента продажі через соцмережі є, а в нас — нульові”, не знаючи при цьому того, скільки часу та ресурсів той же конкурент витратив, аби досягнути таких результатів.

Facebook та Instagram — сьогодні мастодонти серед соцмереж. Але варто розуміти, що, наприклад, для Instagram у вас завжди повинно бути вдосталь графічного контенту. Перед початком роботи з соцмережами просто необхідно проаналізувати те, хто є типовими клієнтами вашого бізнесу. В маркетингу це називається “створити аватар клієнта”. Причому цих аватарів може бути декілька — за різними поведінковими та особистісними факторами. Все дуже залежить від того, що продає компанія, чи які надає послуги.

Щодо таких соцмереж, як TikTok, LinkedIn та інших, — вони більш вузькоспеціалізовані. TikTok, наприклад, може продемонструвати, що компанія сучасна, що вона в тренді, та залучити молоду аудиторію. Також активно (переважно поки що за кордоном) компанії розвивають роботу з Whatsapp, особливо після того, як його викупив Facebook. До прикладу, вже зараз можна налаштувати рекламу у Facebook чи Instagram так, щоб користувачі писали повідомлення не в Messenger чи Direct, а безпосередньо у Whatsapp.

Безперечно, ведення сторінок у соцмережах можна вважати ефективним, коли онлайн-ЗМІ  посилаються не на сайт компанії, а на пости у соцмережах як на джерело інформації. А загалом ефективність залежить від початкових задач, які стояли перед соцмережами. Якщо це “досягнути з часом, щоб продажі відбувались у соцмережах” — то це наявність таких продажів; якщо це “лояльність до компанії/бренду” — то її можна міряти взаємодіями з дописами на сторінках соцмереж компанії.

 

Нові інструменти, алгоритми та стратегії з’являються швидше, ніж оновлюється комп’ютерна техніка

 

Основними показниками ефективності ведення соцмереж вважаю взаємодії зі сторінкою. А це і коментарі до публікацій, і надсилання повідомлень на сторінку (в тому числі й телефонні дзвінки), і відвідування фізичних представництв компанії (це теж можна відстежити). Якщо глибоко працювати із взаємодією сайту та соцмереж, то важливими для вимірювання ефективності будуть і переходи зі сторінок у соцмережах на сайт компанії.

Такі соцмережі, як Facebook, дуже “розумні”, але для початку їм потрібно дати якнайбільше вхідної інформації про ваших потенційних та вже наявних клієнтів, щоб соцмережа “змогла навчитися”. А далі штучний інтелект підбиратиме схожих до цільової аудиторії користувачів.

Власне для просування бренду в соцмережах можна успішно застосовувати рекламні інструменти, які дозволяють збільшувати його впізнаваність. Але зазвичай це дорого та підходить для великих компаній. Якщо ж ви невеликий чи середній бізнес, то вдалим буде поєднання контент-маркетингу та рекламних інструментів, що дають можливість залучати користувачів, які перейдуть на сайт, чи користувачів, які з більшою ймовірністю напишуть повідомлення або здійснять покупку безпосередньо всередині соцмережі.

Як обрати те, що вам найкраще підійде? Тут, знову ж таки, потрібно поставити чіткі завдання та пропрацювати цільові аудиторії на основі портрету типових клієнтів. Тоді й обирати необхідні вам інструменти.

 

Рекомендую міні чек-лист, із яких моментів, етапів варто почати створення сторінки у соцмережі, щоб вона стала ефективною:

  • визначтеся із завданнями, які ви ставите для соцмереж;
  • розробіть айдентику та інші графічні й текстові матеріали для всіх соцмереж (зазвичай вони повинні відповідати брендбуку компанії);
  • складіть портрети ваших типових покупців/клієнтів;
  • на основі типових клієнтів створіть сегментовані цільові аудиторії (їх ви потім будете використовувати для реклами різних послуг);
  • визначте ваші основні відмінності від конкурентів та продумайте, як перетворити їх у переваги і як транслюватимете їх у соцмережах;
  • працюйте системно, відповідно до контент-планів, рекламної стратегії та воронки продажів.

Потрібно постійно вчитися працювати з соцмережами. Нові інструменти, алгоритми та стратегії з’являються швидше, ніж оновлюється комп’ютерна техніка. Тому потрібно завжди бути в курсі нових тенденцій, уявити себе за кермом автомобіля, коли потрібно “тримати в полі зору всі 360 градусів та бути постійно зосередженим”, бо те, що було актуальним та цікавим вчора, завтра вже може бути нікому не потрібним.

Олександр Дуб, інтернет-маркетолог