Агенція Perfect PR розпочала плідно співпрацювати з західноєвропейськими медіа, на сторінках яких ефективно забезпечує розміщення новин своїх клієнтів. Розповідаємо про те, як вдало розробити медіапланування, на які ЗМІ варто фокусуватися і як досягти найефективніших результатів.
Платна чи безкоштовна публікація?
Загалом, є два способи публікації статей – комерційний і некомерційний. Про особливості кожного з них, які варто пам’ятати, – далі.
Найчастіше необхідність вийти на іноземну аудиторію з’являється у компаній, які масштабують свій бізнес, пропонують іноземну франшизу, займаються пошуком інвестора або прагнуть залучати західний трафік на сайт. Тому пріоритетними стануть онлайн-видання, матеріали яких вдасться поширити і в соціальних мережах.

Якщо ви маєте бюджет на публікацію статті для своєї компанії-замовника – завдання спрощується. У цьому випадку сформуйте медіалист з пріоритетних ЗМІ, кожному з них надішліть запит про надання медіа-кіта з рекламними можливостями, умовами та вартістю публікації. Зазвичай у медіа-кіті чітко прописується аудиторія медіа з демографічними, гендерними та віковими показниками. Тому ви отримаєте розуміння, наскільки це конкретне медіа для вас важливе.
«
Не всі журналісти та редактори європейських медіа говорять англійською мовою, тому будьте готові, що вам може знадобитися допомога перекладача. Окремо проговоріть з медіа всі організаційні моменти, зокрема яким чином можна здійснювати оплату, та підготуйте список необхідних документів. Саме цей етап потребує найбільше часу, а іноді і сил», – розповідає
Наталія Улинець, CEO Perfect PR.
95% листів залишаються без відповіді
Якщо ж ви прагнете отримати публікацію у медіа безкоштовно, варто запастися терпінням. Адже за увагу редакторів іноземних ЗМІ конкурують щоденно сотні компаній і проектів, тому на 95% листів медійники не встигають відреагувати. Іноді відповідь від редакції надходить упродовж місяця, і це теж варто враховувати, розробляючи медіапланування.
Як обрати тему статті?
Щоб потрапити на онлайн-сторінки іноземного ЗМІ, варто добре попрацювати над вибором теми. Вона має бути актуальною і важливою для читачів – лише у цьому випадку знайде відгук у редакції.
За допомогою аналітичного ресурсу
Google Trends ви зможете відслідкувати популярні за останній час і релевантні для вас теми, які зможете пов’язати зі статтею або новиною про вашу компанію/проект. Перед написанням листа редакції переконайтеся, що медіа пише про продукти або компанії, аналогічні вашій.

Обов’язково підготуйте 3-5 заголовків у стилі видання, у якому ви хочете опублікувати статтю. Щоб заголовки були вдалими, потрібно дослідити рубрикацію медіа і зрозуміти, у якому розділі ви хочете опублікувати статтю.
Під час підготовки статті використайте також і сайт-агрегатор
PR Newswire – на ньому зможете ознайомитися з публікаціями, які розсилали ваші конкуренти за останній час. А за допомогою Google News ви зрозумієте, як відреагували на ці публікації медіа.
Як коректно скласти лист до редакції? У листі коротко представте себе та компанію, від імені якої пишете, або продукт, про який хочете розповісти. Відразу поясніть, з якою метою пишете, та декількома реченнями опишіть, чим займається компанія, про яку подію або продукт хочете опублікувати статтю.
Готовий текст статті розміщуйте в Google Docs і відкрийте доступ для всіх, хто має посилання. Додайте зображення у хорошій якості, які візуально підкріплять статтю.
А наприкінці листа подякуйте за час, запитайте, чи зацікавила журналіста ваша тема та виявіть готовність внести, за потреби, правки. Підкресліть, що стаття не була раніше опублікована в інших медіа, тому ви надаєте редакції ексклюзив.
І, що важливо, не пишіть шаблонно. Для кожного медіа завжди готуйте індивідуальний лист – редакція має розуміти, що ви дійсно зацікавлені в публікації на їхньому ресурсі.
Успіхів!