Що таке “репутація для інвестицій” та для чого вона потрібна компаніям

/ / Колонки

Що таке “репутація для інвестицій” та для чого вона потрібна компаніям

Понеділок, 18 Липня 2022

Як сказав Воррен Баффет, один з найвідоміших інвесторів сучасного світу: «Потрібно 20 років, щоб створити репутацію, і п’ять хвилин, щоб її зруйнувати. Якщо будете думати про це, то робитимете все інакше».

Репутація організації є одним з найбільш ефективних і найменш виміряних факторів у відносинах з інвесторами. Проте сучасні тенденції вказують на те, що багато інвесторів стають більше звертати увагу на репутацію, ніж раніше. Адже важливо думати не тільки про короткостроковий прибуток, а й усвідомлювати довгострокові наслідки.

Дослідження FTI Consulting показало, що реакція інвесторів на кризи «керується репутацією більше ніж цифрами». В межах дослідження було розглянуто 100 корпоративних криз, які призвели до попереджень про можливе зниження прибутку протягом 12 місяців та їхній вплив на ціни акцій, щоб вивчити, як реагують інвестори. FTI опитали 130 інвесторів про основні чинники, які стимулюють реагування на попередження про зниження прибутку, і виявили, що лише 28% вказали на фінансові причини. Інші ж причини включали відсутність впевненості в лідерах (16%), страх перед майбутніми поганими новинами (12%), недовіру до компанії (9%), минулий досвід компанії в таких ситуаціях (9%) і просто «інстинкт» (10%).

Іншими словами, загалом фінансові фактори інвестори вважають менш важливими, ніж фактори репутації під час реагування на корпоративні кризи.

Одна з функцій репутації для інвесторів заснована на тому факті, що компанія з репутацією в майбутньому буде мати менше складнощів та ризику ніж компанія, яка має лише цифри як показники успіху, але не обов’язково буде мати такі ж показники в майбутньому. 

Компанія, яка інвестує у свою репутацію – це компанія, яка інвестує у своє майбутнє. Якщо ви не інвестуєте у своє майбутнє, то які шанси, що інші інвестуватимуть у вас? Це здається логічним, але багато компаній все ще зазнають невдач у відносинах з інвесторами через те, що недостатньо часу, зусиль, уваги та фінансових ресурсів вкладають у формування та зміцнення репутації.

Зрозуміло, що професійних інвесторів хвилюють основні цифри в бізнесі. Але інвестиції – це набагато більше, ніж просто цифри. Інвестори повинні довіряти людям, які керують компанією. Своєю чергою, здатність довіряти заснована на репутації. Інвестори розуміють, що фінансові показники важливі, але репутаційний бік часом важить більше. Адже компанія, яка не має репутації, яку потрібно захищати, – це компанія, якій нема чого втрачати та яка не має гарантії надійності.

Отже, для залучення інвестицій, побудови відносин із закордонними партнерами дуже важливо будувати системну репутаційну стратегію, яка завжди буде давати позитивний вплив на розвиток компанії в цілому.

Авторка: Анна Стукальська