Репутація для інвестицій: кому і для чого вона потрібна?

/ / Колонки

Репутація для інвестицій: кому і для чого вона потрібна?

П’ятниця, 22 Липня 2022

Важливість репутації для інвестицій ми вже розглядали в попередньому матеріалі, а зараз хочемо показати, як вона працює та кому в першу чергу необхідна.

Представництвам закордонних компаній, які відкривають для себе ринок України

Для виходу на новий ринок необхідна ефективна комунікація з усіма стейкхолдерами. 

На кожному з етапів: знайомство, переговори, укладання домовленостей, початок співпраці потрібна систематизована робота комунікаційника. Адже кожен із них виконує свої задачі та потребує своїх інструментів. 

У комунікаційному просторі важливо створити базу із важливої інформації про компанію: чому вирішили освоювати український ринок; які це дасть переваги для регіону чи країни (сплата податків, реалізація проєктів для поліпшення якості життя мешканців громад, створення нових робочих місць).

В умовах децентралізації для інвестиційних проєктів критично важливо вдало почати інформаційний супровід. До прикладу, під час роботи з місцевими громадами простіше, дешевше і швидше буде на початку діяльності провести інформаційну кампанію. Це допоможе сформувати довіру та стане надійним фундаментом для побудови репутації. Натомість неточність у меседжах чи формі їхнього донесення на початку відносин між інвестором та стейкхолдерами може вартувати інвестованих коштів, часу і довіри.

Для залучення інвестицій з метою розвитку: від класичних бізнесових проєктів до стартапів

Бізнесу важливо комунікувати важливі події в житті компанії. Зібрати та запросити на очну зустріч ключових гравців у інформаційному полі країни чи регіону: журналістів, управлінців, політиків, представників громад. Прокомунікувати подію чи її результати у медіа, які читає цільова аудиторія: потенційні бізнес-партнери чи клієнти. Це допоможе закласти підвалини для інвестиційної привабливості бізнесу та продемонструвати бенефіти, які отримають усі учасники співпраці: інвестори, партнери, влада, споживачі, громада.

Коли мова йде про стартапи, то маємо дещо іншу специфіку: важливо правильно побудувати співпрацю також і з закордонними контрагентами. В Perfect PR є досвід роботи із десятками стартапів у сфері пітчингу, презентації для закордонних інвесторів, а також і з найбільшим ангельським інвестором в Україні. Стартапи з інформаційними матеріалами, створеними у ході нашої співпраці, брали участь у найбільшій в історії виставці – Дубай Експо 2020, а також на найбільшій ІТ-конференції – Web Summit.

Місцевим громадам, яким потрібно залучити інвестиції

Місцеві громади цілком реально можуть змагатися за інвестиції не тільки з сусідніми ОТГ, але і з резидентами інших країн. Завдяки хорошій репутації та ефективній комунікації. 

Агенція Perfect PR допоможе створити та реалізувати стратегію формування репутації для інвестиційної привабливості, підготуватися до пітчингів та здобути довіру інвесторів. Ми будуємо просту, сучасну та зрозумілу комунікацію, яка допоможе громаді отримати інвестиції та вигоду від них.

Для бізнесу, який планують продавати 

Тут може виникнути цілком заслужене запитання: для чого працювати над репутацією компанії, якщо її збираються продавати. Відповідь проста: хороша репутація, в тому числі інвестиційна, завжди буде слугувати доданою вартістю до ціни компанії. Так працює ринок: компанії, які дбають про свою репутацію, мають добре прокомуніковані фінансові показники та інвестиційну привабливість, продаються дорожче.  

До того ж навіть перед продажем репутація позитивно впливатиме на компанію завдяки таким бенефітам: 

  • довіра до бренду,
  • більше талановитих співробітників,
  • більше залучених клієнтів,
  • більша прибутковість.

Бізнес, який має проблемну репутацію продається дешевше. Адже довіру до бренду можуть підірвати скандали, судові позови чи негативні відгуки, які знаходить користувач під час пошуку інформації про компанію. З цієї ж причини потенційні співробітники, особливо ті, що живуть відповідно до своїх систем цінностей, можуть піти до конкурента, що, своєю чергою, непрямо знижує прибутки компанії.  

Тому репутація є вагомим чинником на етапі оцінки чи прийняття рішення під час процесу продажу бізнесу.

Репутація –  це перш за все про довіру, на основі якої формується справді міцна та довготривала співпраця. Разом із тим, кожен окремий випадок потребує індивідуального підходу. Немає єдиного шаблону побудови репутації та комунікації зі стейкхолдерами, за яким вдалося б відтворити чужий успіх. Це кропітка систематична та спланована праця, адаптована під всі аспекти та нюанси вашої діяльності. 

Агенція Perfect PR подбає про вашу репутацію для інвестицій і забезпечить якісний та результативний інформаційний супровід та підтримку впродовж всієї співпраці.