Наталія Улинець, СЕО Perfect PR: що рухає та формує професійність PR-спеціалістів

У яких сферах потрібно бути обізнаним піарнику? Без якого етапу буде мертвою будь-яка піар-кампанія? Які ключові тенденції у сфері комунікацій? Про це та інше розповідала засновник агенції публічних комунікацій Perfect PR,  співзасновник інформаційної агенції «Дивись.Інфо» Наталія Улинець на лекції для студентів – членів політклубу ЛНУ імені Івана Франка – майбутніх спеціалістів з комунікацій.

  1. Ми живемо в інформаційну епоху або радше в епоху ілюзій та версій. Медіа –головний інструмент у будівництві ілюзій. Інформаційна епоха – це епоха  надлишкової інформації для людини і великий дефіцит важливої інформації. На жаль, сьогодні на свідомість пересічної людини впливає інформаційний шум, а не книга. Інформаційний шум не просто описує життя, а в процесі опису впливає на його створення. Це слова Г. Почепцова, з якими погоджуюсь на 100%.
  2. Фаховий піарник не може бути обізнаним лише у сфері комунікацій. Важливо знати історію, історію розвитку великих компаній світу, мати знання з маркетингу, психології, політології. Невпинний процес розвитку, зайнятість у різних проектах – це те, що рухає та формує професійність піарника. 21 століття – епоха піарників та мода на них, попри відсутність чіткого ринку в Україні.
  3. Є відчуття, що соціальні мережі –  це тимчасове явище. Молодь втікає у месенджери. Важливо, що зможе замінити Facebook? Думаю, у когось точно є план.
  4. Будь-яка інформаційно-промоційна кампанія потребує чіткої ідентифікації своєї аудиторії. Інакше є ризик, що якісний інформаційний продукт може стати просто елементом інформаційного шуму, не «дійшовши до цільової аудиторії». «Різні ЦА – різні комунікаційні інструменти – різні інформаційні майданчики» – це основна формула у роботі спеціаліста з комунікацій.
  5. Основна тенденція – візуалізація процесів та висвітлення їх «тут і зараз». Текст це добре, але зізнайтеся, коли ви останній раз читали довгий текст. Longread-тексти працюють, але зараз лідируючі позиції займають фото та відеоряд.
  6. PR-кампанія буде мертвою без стратегії та планування. Це стосується усіх сфер та різних видів організацій: приватних, державних, некомерційних.
  7. Управління державними та бізнесовими процесами не може вестися без медійної сфери. Медіа – ретранслятор версій та  смислів, інструмент, що  відображає і формує моделі на місцевому та державному рівні.
  8. Росія втрутилась в український інформаційний простір за десятиліття до окупації Криму та Донбасу. І  лише тоді ми зрозуміли значення терміну «інформаційна війна». Ці події спровокували ріст інформаційної свідомості пересічного українця. Зараз навіть на побутовому рівні послуговуємось словом «фейк». 10 років тому у сленгу українців такого слова ще не було. Але розумітись тільки в понятті «інформаційна війна» для спеціалістів з комунікацій замало. Потрібно добре розуміти і знати термін «інформаційні операції» (з англ. Information Operations – Info Ops).
  9. Ринок комунікації та медіа потребує економічних підходів. Відкриваючи медіа, застосовуйте економічний принцип. Розробляйте детальний бізнес-план. Зводьте дебет з кредетом, шукайте шляхи монетизації. У нас час це реально. Українські медіаменеджери псують цю модель, «сидячи» на коштах власників ЗМІ. Отримувати на руки дотації  завжди приємніше та простіше, ніж  привчити медіа заробляти.
  10. Завжди маємо пам’ятати, що сфера PR повинна бути насамперед сферою здорового глузду та управлінською ланкою.

Ми у соц. мережах:

Останні статті

Блог
Дизайн соціальних медіа
20.02.2024
Columns

Дизайн соціальних медіа та його роль у маркетингових кампаніях: вплив на ефективність та конверсію

Репутація
02.01.2024
Columns

Як створити успішну PR-стратегію: інструкція для «чайників»

комунікації
03.12.2023
Columns

Twitter(X): як українські бренди використовують його для креативних комунікацій

Репутація
25.10.2023
Columns

Обмовки за Фройдом та хайп на війні: ТОП-5 найгучніших PR-скандалів в українському бізнесі