Бізнес виходить з росії. А світові PR-агенції?
Війна росії проти України стала глобальним чинником для репутації бізнесу. Компанії, які заявили про свою позицію та вихід з росії — отримали схвалення аудиторії. Чи покидають світові PR-агентства російський ринок, у колонці для MMR розповідає Тетяна Ворончук, PR-спеціалістка агенції Perfect PR.
За дослідженням Brand Keys, 85% респондентів бойкотуватимуть російські бренди, щоб показати солідарність з Україною. А в Twitter критикують тих, хто повільно виходить з країни: #BoycottMcDonalds і #BoycottCocaCola стали популярними в мережі, перш ніж обидва бренди призупинили діяльність у росії.
А що ж глобальні PR-агенції, офіси яких працюють у різних країнах світу і в росії — не виключення? Найбільш відомі з агенцій переважно вийшли з росії або планують виходити найближчим часом. Ось їхній перелік:
- Edelman — призупинив співпрацю,
- Hill+Knowlton Strategies — оголосила про вихід з росії,
- Brunswick Group — виходить з росії,
- Ogilvy — виходить з росії,
- FleishmanHillard — також виходить з росії,
Продовжує працювати з росією HAVAS Group, проте агенція оголосила, що на невизначений термін призупиняє нові інвестиції. Як пояснив речник: «Ми не працюємо безпосередньо в Росії. Це місцевий партнер, який обслуговує наших глобальних клієнтів. Філія, яка є російською, з росіянами та переважно місцевою клієнтською базою, продовжує працювати незалежно».
- WPP PLC, яка володіє BCW, Hill + Knowlton Strategies, Ogilvy, Wunderman Thompson і VMLY&R — припиняє діяльність в росії,
- Accenture припиняє роботу в росії,
- Interpublic Group (є материнською компанією PR-агенцій Weber Shandwick, Golin, DeVries Global, Current Global, Rogers & Cowan/ PMK, ReviveHealth і United Minds) — ще 14 березня припинила співпрацю з росією,
- MSL і Qorvis (Франція) — виходять з росії,
- Publicis Groupe (власник PR-мережі MSL) — також виходить з росії,
- Omnicom, куди входять PR-агенції FleishmanHillard, Ketchum та Porter Novelli — підтвердила, що виходить із росії,
- Ketchum — вийшов з росії,
- Також оголосили, що припиняють співпрацю з російськими структурами, агенції Boston Consulting Group і McKinsey.
Боротьба — не тільки на полі бою, а й в інформаційному просторі. Тому вихід з російського ринку комунікаційних агенцій, які впливають на економіку, медіаринок і формування суспільної думки, дуже важливий.
Авторка: Тетяна ВорончукЗа інформацією з відкритих джерел