Агенція Perfect PR: 10 кроків до звички «бути еко»

Автор статті: Тетяна Ворончук

Дата публікації: 28 Березня 2020

Своєму недалекому майбутньому і майбутньому планети ми завдячуємо тим, що робимо сьогодні, що робимо просто зараз. Щороку в останній тиждень березня агенція Perfect PR долучається до всесвітньої ініціативи «Година Землі». Цей рік не виняток, хоча у дещо зміненому, дистанційному форматі.

photo_2020-03-28_13-16-15ku

Цієї суботи ми всі приєднаємося до акції й вимкнемо зайві електроприлади у своїх домівках. А ще тривалий карантин — це не тільки економія офісних ресурсів, які впливають на екологію. Це гарна нагода переосмислити свої звички у сучасному темпі життя та зрозуміти, що для кожного з нас означає «бути еко».

Для агенції щоденна робота з інформацією та креативом — це майже завжди нотатки, роздруківки, довжелезні конспекти, літри кави, води та безліч офісних годин. Такою вона може бути чи не для кожної компанії. Тому в цьому потоці головне завдання — контролювати власну екоповедінку.

Агенція Perfect PR ділиться своїми маленькими кроками до важливої звички «бути еко», яка стала щоденною.

 

  1. Офісний папір з вторсировини

Мабуть, наші клієнти і партнери вже встигли помітити, що вся документація, яку ми надсилаємо, надрукована на темнішому і тоншому офісному папері — з вторсировини. Адже це саме той випадок, коли головне зміст, а не форма:)

 

  1. Двосторонній друк

Якщо вже є потреба видруковувати і без неї ніяк — краще друкувати з обох боків. До того ж, це дуже зручно, адже такі папери стають компактними і менш громіздкими.

 

  1. Друк у форматі А-5

Роздаткові матеріали на час презентації ідей клієнтам можна сміливо друкувати у форматі A-5 (звісно, з урахуванням дрібних таблиць чи графіків). Перевірено — клієнти приємно оцінять.

 

  1. Використання зіпсованих офісних паперів як чернеток для повторного друку

І не тільки друку, але й конспектів, ментальних карт, заміток під час обговорень і нарад.

 

  1. Сортування чернеток і непотрібного паперу

Весь використаний офісний папір, а також обгортки, коробки та решту паперових відходів ми сортуємо у спеціальні контейнери з екологічного картону від соціального підприємства «Кольорові відра» та віддаємо макулатуру для повторної переробки в реабілітаційний центр «Джерело».

 

  1. Збір журналів та газет для бібліотек

Всі колись передплачені й прочитані журнали, газети ми збираємо в окремі стосики й передаємо до бібліотек вишів, зокрема факультетів журналістики. Можливо, у вас теж зібралися самотні книжки та поліграфія, які краще пасуватимуть читальним залам.

Також працівниці агенції, при оновленні гардеробу, приносять одяг до спільноти взаємодопомоги «Оселя», а ще туди можна прихопити й інші речі (книги, постіль, меблі).

 

  1. Сортування пластику

Напружена робота і численні наради — потребують багато енергії і… води:) Користуємося водою з кулера, і лише для гостей використовуємо воду у півлітрових пляшках. Ми використовуємо склянки замість одноразових пластянок, а пластикові пляшки скручуємо і сортуємо, як і папір, в окремий контейнер від соцпідприємства «Кольорові відра» для подальшої переробки.

 

  1. Не використовуємо одноразового посуду

Наш офісний «сервіз» складається з гостьових і буденних наборів:) Крім того, колеги купують каву у власні горнятка.

 

  1. Сортування батарейок та акумуляторів

Диктофони, фотоапарати й інша підручна техніка — теж джерело відходів, до того ж, небезпечних! І в нас для них є гарненька компактна коробочка, яку також можна креативно оформити, щоб вона завжди нагадувала про своє існування у потрібні моменти.

 

  1. Енергоощадні лампи

В наших офісах встановлені енергоощадні лампи.

 

Для кожного з наших колег бути екосвідомим — це берегти довкілля і жити в гармонії з нашою зеленою домівкою. Але й за кожним рішенням «бути еко» — своя історія.

 

«Бути еко для мене — це вже 7 років мати абсолютну любов до екоторб»

 

Наталія Туркевич: «Природа — моя велика любов і панацея від усього, природа надихає та перезавантажує. Для цього мені достатньо просто спостерігати за нею: як розпускаються бруньки на деревах, як безтурботно дельфіни плавають у Чорному морі, як сідає в горах сонце. Розумію, що долучитися до «Години Землі» — це символічний спосіб привернути увагу до проблем планети, але цей символізм має схильність переростати у потужні ініціативи та реальні кроки до раціонального використання природних ресурсів. Тому я долучаюся, вимикаю світло і дивлюся на зорі. Бути еко для мене — це вже 7 років мати абсолютну любов до екоторб».

 

«Поліетиленове упакування було порятунком, тепер це стало катастрофою»

 

Ревіде Зіятдінова: «Для мене бути еко — це про зміну звичок. Відмова від тканинних масок для обличчя, які практично не переробляються, носити з собою багаторазове горнятко для кави та пляшку для води, не купувати продукти у пластиковому упакуванні та до багатьох інших кроків треба звикати. Деякі з них, як-от носити з собою екосумку та не брати кульочки у магазинах — абсолютно безболісні, а от щоб перевести всю родину на сортування сміття — потрібно багато терпіння. Мене втішають тенденції останніх років, зараз, до прикладу, продавчині адекватно сприймають овочі чи фрукти, на які наклеєні цінники, і не пропонують загорнути все у поліетиленовий пакет. Але згадаємо, для чого його винайшли? Коли була велика проблема з вирубкою лісів, адже люди масово використовували паперові. Тоді поліетиленове упакування було порятунком, тепер це стало катастрофою. Ми маємо навчитися працювати над помилками».

 

«Еко» — це вміння бачити зайве, сортувати та знаходити пристосунок непотребу»

 

Ольга Лех: «Еко» — це усвідомлений спосіб життя. І йдеться тут далеко не лише про пластик, але й про кількість та раціональність речей в житті, нових покупок одягу, завантажених файлів у хмарне середовище тощо. «Еко» — це вміння раціонально використовувати речі для життя, а ще бачити зайве, сортувати та знаходити пристосунок непотребу».

 

«Ми стоїмо на порозі важливих глобальних зрушень»

 

Катерина Алімова: «Для мене бути еко — це новий аспект свідомості та відповідальності. Це зміна думок та поведінки людей, що в довготривалій перспективі обов’язково допоможе людству винайти нові технології та подолати екологічну кризу. Я вірю: ми знайдемо рішення, якщо не через 10, то через 100 років, і зараз ми стоїмо на порозі важливих глобальних зрушень. Минулого року люди усвідомили: їх не уникнути, і це дуже-дуже круто.

Долучаюся до Години Землі з поваги до неї — нашої загадкової, живої та витривалої планети. Життя — справжня загадка, яку вчені досі не можуть повністю пояснити. І якщо ми живемо на Землі та користуємося її ресурсами, обов’язок кожного — поважати цю планету, і робити все, щоб життя на ній і далі існувало. Земля 100% заслуговує на нашу вдячність та боротьбу. Життя, власне, — і є боротьба, і починається вона з кожної людини».

 

«Усвідомлене споживання повинне стати основою»

 

Андрій Бурда: «Людство почало нещадно споживати ресурси Землі, подекуди залишаючи просто спустошення. Усвідомлене споживання повинне стати основою повсякденного життя кожного з нас».

 

«Поважаю виробників, які мінімізують використання додаткового пакування»

 

Роман Шмідт: «Для мене еко — це бути стриманим та розважливим у своєму «споживацтві». Щоразу під час покупок дивуюся, скільки зайвої упаковки використовують люди. Додаткові поліетиленові пакети використовують без потреби: пакують продукти, які вже запаковані, і ще раз впихають в пакет. На мою думку, це дико, адже вдома ми одразу ж викидаємо ці пакети. Поважаю виробників, які мінімізують використання додаткового пакування і дбають про його подальший ресайклінг».

 

«Замало просто слідувати модним трендам»

 

Рита Фломбойм: «Екосвідомість — це в першу чергу саме свідомість. Замало просто слідувати модним трендам, потрібно досліджувати доцільність та результат».