укр
/
eng
Переглядаючи цей сайт, ви погоджуєтеся з політикою використання cookies — OK

Піар для інвестиційних компаній: що важливо врахувати в комунікаціях

29 квітня 2021 / Ревіде Зіятдінова

Ключову роль піару наочно демонструє діяльність інвестиційних компаній.

Україна впевнено декларує курс на покращення інвестиційного клімату. Про державну підтримку інвестиційних компаній йдеться у новоприйнятому законі Investment nanny та п’ятирічних податкових канікулах для інвесторів. А отже кількість інвесторів, готових працювати, розвивати свої активи та цілі галузі в Україні зростатиме. Це безпосередньо вплине й на конкурентність за перспективні об’єкти країни, у боротьбі за які виграють компанії з ефективними комунікаціями і сильною та прозорою репутацією.

Складно говорити про результати та ефективність того, що важко виміряти. На перший погляд, KPI у паблік рілейшнз можуть бути незрозумілими для компаній: побудова репутації та довіри, налагодження комунікації, формування лояльної аудиторії – ці показники не є миттєвими й короткостроковими, а досягаються «грою у довгу». Проте ключову роль піару можна наочно побачити у діяльності інвестиційних компаній. Адже у їхньому випадку ефективні комунікації впливають на отримання дозвільної документації на реалізацію проєктів, підтримку з боку місцевої та центральної влади, співпрацю з громадою та стейкхолдерами. Всі ці чинники прямо впливають на успішність роботи інвестора в країні. Іншими словами, кінцева мета піару компаній-інвесторів – це реалізація власних інвестиційних задач. Якраз комунікація інвестиційних компаній демонструє чітке розмежування піару від реклами, адже комунікації інвесторів не націлені на просування себе, своїх послуг чи продуктів. А для побудови репутації відкритої, прозорої компанії, яка планує довгострокову діяльність в країні.

Що важливо враховувати у комунікаціях компаній-інвесторів?

Підпишіться на нашу сторінку в Instagram
Підписатись

Превентивність

Публічні комунікації необхідні компанії вже на етапі анонсування, тобто від часу заходу інвестора на проєкт. Тільки так можна проконтролювати, як спозиціонують компанію у медіа та серед основних груп цільової аудиторії. До того ж важливо, аби із самого початку компанія була ньюзмейкером та спікером власних інфоприводів. У протилежному випадку інші зацікавлені групи можуть привласнити собі успішні проєкти та ініціативи компанії на публічному рівні.

Різні групи цільових аудиторій – різні бізнес-задачі

Інвестору необхідно розуміти, з якими групами цільової аудиторії йому потрібно комунікувати. Комунікація з різними аудиторіями розв’язує різні потреби й бізнес-задачі компанії:

  • налагоджений зв’язок із місцевою та центральною владою дає безперешкодну роботу інвестора у регіоні та країні;
  • з місцевим населенням – підтримку діяльності компанії на локальному рівні та підтримку місцевих працівників у штаті;
  • з діловою спільнотою – співпрацю зі стейкхолдерами тощо.

Відповідно до кожної з груп цільової аудиторії необхідні власні релевантні меседжі для комунікації, що відповідають потребам і болям аудиторії. До прикладу, для місцевого населення ефективними будуть меседжі про те, що компанія є роботодавцем у регіоні й те, що інвестор ініціює та впроваджує соціально-відповідальні проєкти. Для місцевої влади – меседж про покращення економічного розвитку регіону. Для стейкхолдерів важливо те, аби це була надійна та стабільна для співпраці компанія. А для донесення кожного меседжу інвестор має використовувати різні комунікаційні канали та формати. Йдеться про пресбрифінги, тури на виробництво, нативні і аналітичні матеріали у медіа, участь компанії у галузевих подіях тощо.

Підпишіться на нашу сторінку в Facebook
Підписатись

Лише регулярна та систематична комунікація з усіма групами аудиторій робить їх лояльним до компанії-інвестора та дає бажаний ефект, а часто – має превентивний антикризовий характер. Перед стартом комунікаційної кампанії також важливо оцінювати репутаційні ризики та ймовірні кризи (а відповідно – і шляхи їхнього вирішення) з цією чи іншою групою.

Win-win співпраця з громадою

Коли йдеться про роботу інвестора у певному регіоні, важливу роль у прийнятті рішення щодо, наприклад, дозвільної документації, а відповідно – діяльності компанії у регіоні, грає громада. При чому йдеться як про місцеве самоврядування, так і населення. Найефективнішим принципом комунікації компанії з місцевою громадою є win-win тактика та співпраця за принципом партнерства. Що отримує громада від діяльності інвестора у регіоні? Податки у місцевий бюджет, додаткові робочі місця, міжнародні практики та можливість співпраці з іноземними експертами для українських спеціалістів, проєкти корпоративної соціальної відповідальності на локальному рівні. До прикладу, завдяки діяльності німецької компанії Kromberg&Schubert Gmbh – заводу із виготовлення електричних кабельних мереж у Волинській області, робоча міграція місцевого населення за кордон значно знизилась. Ще один приклад ефективної комунікації інвестора з громадою – британська видобувна компанія Cadogan Petroleum, яка працює на Львівщині та регулярно впроваджує і підтримує соціальні проєкти та ініціативи в області. Результатом цих активностей є довіра до інвестора та зацікавленість у його діяльності в регіоні та країні. Компанія, своєю чергою, має доносити до місцевого населення та влади власну місію, візію, відповідальний підхід до виробництва. Якщо не робити цього на рівні комунікацій, думкою громади можуть легко маніпулювати, й таким чином саботувати діяльність компанії, зацікавлені у цьому групи осіб.

Наша країна приваблива з інвестиційного погляду завдяки власній сировинній базі, географічному розташуванню та інтелектуальному потенціалу. І хоча досі є перепони, які відлякують іноземних інвесторів, як-от низька довіра до судової системи, питання надійності своїх вкладень та їхньої довгостроковості, а також конкуренція, що зростатиме, вдало побудована стратегія комунікації – основна інвестиція, яка допоможе залишитися у виграші.

Для InVenture

Сповіщення